• Anonym (ex och ny)

Berätta för exet

Jag har träffat ett relativt kort tag en ny tjej och vi har matchat väldigt bra. Båda har barn sen innan. Det är för tidigt att introducera till mitt barn tycker jag och jag har tidigare tänkt att exet skulle få höra om en ny tjej när det är dags att introducera henne till barnet. Men nu blir det så att jag behöver ta bilen(jag äger den tillsammans med exet) oftare då det behövs för att åka till nya tjejen. Den bilresan innebär en specifik trängselskatt och fakturan kommer till min ex. Jag och exet bor nära varandra och dotterns förskolekompisar bor också väldigt nära och det finns en "risk" att träffa dem om jag är ute på promenad eller dylikt med nya tjejen.

Med exet har vi väldigt bra relation för att vara separerade, vi har bott isär i 1,5år men ingen har berättat om någon ny än. Jag vill gärna inte förstöra den bra relationen vi har och egentligen tror jag inte att hon kommer att ta det dåligt, men vill gärna höra hur andra tänker. Hade ni berättat nu eller väntat tills det är dags att introducera till dottern? Hur illa blir det om hon får höra något från någon om henne eller om hon listar ut via trängselskatten?

Svar på tråden Berätta för exet