Mitt liv passerar och tynar sakta bort
Känns som mitt liv bara passerar förbi och att jag försöker överleva varje dag som går. Jag gör aldrig något som jag njuter av eller som jag tycker är kul. Jag kan inte ens koppla av till en film som jag i vanliga fall älskar att göra. När jag är ledig vill jag helst vila för att orka nästa jobbdag. Är jag riktigt produktiv någon dag så har jag väl lyckats tvätta en maskin och typ dammsugit det värsta. Annars ligger jag hela dagen i sängen och slöglor på telefon och tv. Mer har jag inte ork till. Oftast jobbar jag bara mellan 5-7h varje dag men inte ens före eller efter ett jobbpass orkar jag ta dag i nått. När jag jobbar kvällar går jag bara och väntar på att börja och vill inte starta något projekt hemma och när jag kommer hem vid ca 16 orkar jag inte sätta igång med nått. Då blir det äta, duscha och sen sängliggandes. Usch!! Mår dåligt när jag tänker på hur jag bara slösar bort livet på att inte göra nått! Men vet inte hur jag ska ska komma ifrån denna onda cirkel? Har diagnosen ADD sedan flera år tillbaka och varit deprimerad till och från. Men nu är det mest att jag inte orkar? Det är som jag är förlamad i benen. Nu ska jag iaf tvinga mig ut på en promenad när solen lyser.
Skriv gärna om du är i samma skor eller har tips på hur man ska försöka vända detta till nått bra.