Kränkande särbehandling?? på jobbet
Är pensionär men jobbar ändå pga dålig pension och att jag tycker att det är roligt att arbeta. Det tyckte jag åtminstone tills för ett par månader sedan.
Mycket respekterad av alla på arbetsplatsen. Jag är mycket erfaren i mitt yrke och mitt självförtroende är det minsann inget fel på.
Nu har det anställts en s.k. SAMORDNARE som ska vara fungera som samordnande chef över den lilla grupp jag jobbar i.
Nu till händelsen som jag råkat ut för:
Samordnaren har kallat till möte för att gå igenom ett system som bara jag i vår lilla grupp kan.
När det är dags för mötet, kommer jag med datorn i handen och ska gå in i mötesrummet, Samordnaren säger då att jag inte behöver vara med på mötet på grund av att jag ska gå i pension.
Jag fick lomma ut igen och de andra stängde dörren om sig och genomförde ett möte på en timma. Försök att föreställa er förnedringen.
Funderar på att anmäla händelsen till skyddsombudet, så att man har en notis om Samordnarens agerande, om något liknande skulle hända igen, ett par kollegor är nämligen runt 60 år.
Eller överreagerar jag?
Extra information, som inte hör till det som jag upplevde som en kränkande särbehandling:
Efter mötet avslöjade en i gruppen att ingen hade fattat någonting av hur man jobbar i systemet som man skulle gå igenom på mötet.
Till nästa möte har Samordnaren skaffat två konsulter för att konsulterna ska lära ut till Samordnaren och mina kollegor det mest elementära kunskaperna man behöver för att ta ut uppgifter ur systemet. Det är med skattepengar som konsulterna betalas.