• Anonym (Vera)

Biverkningar av akut p-piller?

För två månader hade jag sex och kondomen sprack. Enligt min cykel var jag ca en vecka före ägglossning och jag tog därför ett dagen efter piller. Den månaden fick jag sen min mens som vanligt. Men.. denna månadens mens har varit jättekonstig! Jag hade stark mensvärk flera dagar före mensen, vilket jag inte brukar. Sen kom en sparsam blödning som kanske varade i max tre dagar, jag brukar ha mens i ca 5 dagar. Nu är den över, men jag har fortfarande känningar, som spänningar nere i livmodern. Kan jag vara gravid? Eller kan dagen efter pillret fucka upp denna månadens mens? Har ett barn på snart ett år kan tilläggas, så har gått igenom en graviditet ganska nyligen. Kan detta påverka mensen? Någon som fått konsitig mens helt plötsligt? Eller någon som haft påverkan på mensen ett bra tag efter ni tagit akut p- piller? Väldigt tacksam för svar! 

• Svar på tråden Biverkningar av akut p-piller?
  • Anonym (Carinata)

Vad jag förstår så kan de fucka upp din menscykel några gånger. Kan du inte gå till ungdomsmottagningen eller MVC och gör en koll. Mest för att du ska slippa oroa dig. 

• Anonym (Yes)

Akut p-piller är inte  hundra procent säker, då naturligtvis finns risken att du blivit gravid ändå. Jag själv blev gravid trots akut p-piller så jag vet av egen erfarenhet. Dock krånglade min mens redan från början, men jag tycker du ska göra ett test till att börja med.

• Anonym (Vera)

Tack, ja jag får ta och göra ett gravtest för säkerhets skull! Eftersom jag fått en normal mens så tänkte jag att det inte borde vara det. Suuuck vill verkligen inte vara gravid!!

Svar på tråden Biverkningar av akut p-piller?