• Parkblomman1

Mitt val - vitaminer

jag har ätit både Mitt val Kvinna och Gravid.

Av båda två har jag fått hjärtklappning, hög puls och blir andfådd vid minimal ansträngning. Jag har tagit två tabletter om dagen (ej samtidigt utan en vid frukost och en vid lunch).

när jag gjorde kopplingen till tabletterna så slutade jag genast att ta dessa och symtomen försvann på ca 3 dagar.

jag har googlat lite men inte hittat någon som upplevt liknande.

har någon av er varit med om samma?
    vad tror ni att det kan bero på? överskott av något i innehållet? 

• Svar på tråden Mitt val - vitaminer
  • Anonym (H)

Du kanske är allergisk mot något i tabletterna

Det lär ha blivit ordentligt testat innan de fick säljas så tror ej det är något fel på innehållet 

• Parkblomman1
    Anonym (H) skrev 2023-11-18 16:44:23 följande:

Du kanske är allergisk mot något i tabletterna

Det lär ha blivit ordentligt testat innan de fick säljas så tror ej det är något fel på innehållet 

Nej jag tror absolut inte att det är något fel på tabletterna.
    tänkte snarare om det kanske inte är helt ovanligt att man får någon reaktion på tabletterna.

ja kan mycket möjligt vara att det är någon allergisk reaktion alt att jag fått alldeles för mycket av något i innehållet.

vanligtvis så tar jag tillskott i form av B12, d-vitamin, zink och c. Dessa tillskott som jag tagit är ganska starka (starkare än innehållet i Mitt vals) och dessa kan jag ta utan några biverkningar.
  • Parkblomman1
    Tow2Mater skrev 2023-11-18 16:49:15 följande:
    Magnesium, omega-3 fatty acid, potassium, calcium, and vitamin D supplements can all cause irregular heartbeats.

healthnews.com/health-conditions/cardiovascular-diseases/why-does-my-heart-feel-weird-after-taking-vitamins/
    Ahh se där, tack! De nämnda Tabletterna innehåller en del av de som nämns. Jag har dessutom under perioden tagit 2 st omega 3 tabletter pga att det rekommenderas som gravid. Jäkla tur att jag inte smällde i mig 3 st (rekommendation 2-3st)
Svar på tråden Mitt val - vitaminer