• Ingetnamnhej

Klä bebis i -25

Hej! 
    Jag har hund och måste därmed ge mig ut på barnvagnspromenader. Vissa dagar, som idag, är det -25 ute. Hur ska jag klä min 12 veckors bebis rätt så hon inte får köldskador? Tänker främst på ansiktet. 
    På kroppen har hon en body, sen byxor och en tjockare tröja och strumpor. Över det har hon en tjock vinteroverall och en mössa. Men ansiktet blir ju inte skyddat. Hur gör ni? Hur klär ni era barn? Länka gärna till vart ni köpt era saker. 

Att tillägga, i vagnen så ligger hon på en fårullspläd och har en tjockare filt på sig. 
    När vi byter till sittdel kommer vi att köpa en åkpåse.

• Svar på tråden Klä bebis i -25
  • Anonym (Vintercyklist)

Jag är ingen bebisexpert, men en riktigt fet hudkräm är vad jag brukar ta till för att skydda mitt eget ansikte mot kyla.

• Anonym (Mamma)

Tänker väll främst att det inte blir motvind in i suffletten eller snöar in.
    Jag brukade ha en tunnare filt halvvägs ner över öppningen när det var riktigt kallt.
    En tunn hjälmmössa i ull som går mot kinderna är också bra att ha under en mössa.
    För att ha lite koll på tempen i vagnen kan du kolla upp det med en termometer liggandes i vagnen och se ifall det är lagom temperatur.
    Varmt om huvud,händer och fötter är en bra förutsättning.
    Ha koll på vinden bara så det inte blåser in i vagnen.
    Vi har barn som sover ute året om i sovsäckar ( på förskolan) och det klär sig som ovan och de ligger i vindskydd vilket är viktigt.
    Rn kort promenad i den kylan du nämner borde vara ok i -25 grader men längre utevistelse i den kylan kan bli påfrestande för mindre barn,speciellt lite äldre småbarn som lärt sig att gå.

• Anonym (Isa)

Vi brukar ha någon tjock balaklava, tex denna
    eller liknande. Det är dubbla lager ullfleece. Den går ut ordentligt över kinder och panna. Har även  haft overall och tossor av liknande material och det har varit toppen! Aldrig haft nån åkpåse utan kört på fårskinn och yllefilt precis som du. Under ullfleecekläderna har de haft ett tunnare ullunderställ, typ pops ullfrotte overall, och ibland även ett vanligt jättetunt ullunderställ under det (eller vanliga kläder).
    www.babyshop.com/se/sv/p/122735-balaklava-morkgra-svart&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-shopping-se-pmax-high&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA3uGqBhDdARIsAFeJ5r36eOXdxYeA5tcTHPAbM1Vh1sP_F_FaIzaLLYtdYSfB08rcOjQliuMaAqL8EALw_wcB 

Ulloverallen har inte varit lika bylsig som en vanlig vinteroverall, så tycker också det funkat bra att bära i bärsele då, vilket ju känns bra eftersom det blir varmare med kroppskontakt, och att ansiktet håller sig varmt mot mig. 

Svar på tråden Klä bebis i -25