Fjäril kär skrev 2023-11-18 09:53:04 följande:
Han behöver lära sig att det är fördomar han har .
Vem eller vad hindrar honom från att släpa med er dotter i garaget, på hockey, på gymmet etc?
Även om hon bär rosa och leker med dockor kan en tjej givetvis älska bilbanor, radiostyrda bilar, flyga drönare och vilja cykla på en tramptraktor.
Han är föräldern som bestämmer, vad är det han inte förstår?
Hur tänkte du här - att fadern BESTÄMMER att dottern ska ägna sig åt pojkintressen? Det anser jag inte att man gör, utan barnen måste få vara som de är, och att försöka uppfostra en pojke till flicka eller tvärtom kan få allvarliga följder. Det skadar barnet långt in i själen och kan göra det väldigt stört. Tänk Drottning Kristina t.ex., hennes far försökte uppfostra henne till pojke för att han inte fick någon son... eller Dag Hammarskjöld, hans mamma försökte uppfostra honom till flicka för att hon inte fick någon dotter. Båda dom fick störningar i sitt förhållande till det motsatta könet, och gifte sig aldrig.
...så SÅ långt ska vi verkligen inte hoppas att TS' man går! :) Dock - precis som jag också skrev i mitt förra inlägg - så kan det mycket väl finnas intressen som fadern och dottern kan mötas i. Alla intressen är ju inte könsuppdelade, och det är färre som är det idag än på Drottning Kristinas tid.