• Anonym (Ensam)

Blockad på Facebook av en kille

För två veckor sedan hörde en gammal bekant av sig en kväll och frågade om jag va ute på krogen och om jag ville ses.

Jag svarade att jag va hemma med min bebis och fästman så att det inte var läge för någon krogrunda nu.

Då blockerade han mig bara. 

Varför blocka över en sådan sak? Känns ju inte som att jag skulle sitta och skriva massor till honom efter detta och störa liksom. 

Han va den sista som skrev någonting och upptäckte igår att han hade blockat mig. 

Men varför liksom? 

• Svar på tråden Blockad på Facebook av en kille
  • Anonym (Tjej)

Han var ute efter annat. Sex typ
    Du blev ointressant för att du har man o barn

• EpicF

Därför att du blev ointresserad för honom när du sa att du Hade barn och fästman. 

• Elizza11

Jag håller nog med dom andra...att han var ute efter mer än att bara vara "friends" på FB eller IRL och när du sa att du var hemma hos man och barn så blev du ointressant för honom..helt enkelt..

Kanske lika bra att du fick veta vad det var för prick i tid....eller hur TS?

Inget att bry sig om en sån person :)

• Anonym (Jag tror han har vanan att)
    Anonym (Ensam) skrev 2023-11-17 23:51:10 följande:
    Blockad på Facebook av en kille

För två veckor sedan hörde en gammal bekant av sig en kväll och frågade om jag va ute på krogen och om jag ville ses.

Jag svarade att jag va hemma med min bebis och fästman så att det inte var läge för någon krogrunda nu.

Då blockerade han mig bara. 

Varför blocka över en sådan sak? Känns ju inte som att jag skulle sitta och skriva massor till honom efter detta och störa liksom. 

Han va den sista som skrev någonting och upptäckte igår att han hade blockat mig. 

Men varför liksom? 

Jag tror han har den dåliga vanan att i samband med alkoholintag gå igenom sin telefon efter kvinnliga bekanta att försöka ragga på. Men det här har vid något eller några tillfällen lett till att kvinnliga bekanta blivit sura på honom. 

Jag är ej kvinna, men jag tror mig ändå veta att kvinnor har en genomsnittlig tolerans på att en manlig bekant "får" vara slemmig en gång, de förlåter det, men är man slemmig två gånger blir de sura.

Den här snubben har också kommit till den slutsatsen, men han kommer inte ihåg vilka han har slemmat efter, så han blockar helt enkelt efter en misslyckad slemning. Inte för att han är sur på kvinnan, utan för att förhindra att han själv går över gränsen.   
  • Anonym (Ensam)
    EpicF skrev 2023-11-18 00:27:53 följande:

Därför att du blev ointresserad för honom när du sa att du Hade barn och fästman. 

Jo alltså det förstod ja. Men att blockera på Facebook är ju en helt annan nivå. Han hade väl bara kunnat sluta skriva? Det är ju inte så att jag jagat honom. 
  • Anonym (Eller)
    Anonym (Ensam) skrev 2023-11-18 09:38:46 följande:
    Jo alltså det förstod ja. Men att blockera på Facebook är ju en helt annan nivå. Han hade väl bara kunnat sluta skriva? Det är ju inte så att jag jagat honom. 
    Gå vidare? Han bryr sig inte om dig längre och du borde inte bry dig om honom.
  • Anonym (E)
    Anonym (Ensam) skrev 2023-11-18 09:38:46 följande:
    Han kände det som att du dissade honom och blev sur så därför blockade han dig. Gå vidare med livet.
  • EpicF

Vad spelar det för roll att han har blockat dig? Du är ändå inte intresserad på samla sätt som han, dvs intresserad av att vara sex-friends. 

• Anonym (Ensam)
    EpicF skrev 2023-11-18 10:34:52 följande:

Vad spelar det för roll att han har blockat dig? Du är ändå inte intresserad på samla sätt som han, dvs intresserad av att vara sex-friends. 

Jag tyckte väl mest bara att beteendet va konstigt. Som att han skäms eller något. Jag brukar mer blockera folk jag starkt ogillar, som behandlat mig illa eller något i den stilen. Inte för att jag blivit avvisad. känns ju mer som en otroligt löjlig och tragisk person 
  • Anonym (E)
    Anonym (Ensam) skrev 2023-11-18 10:43:11 följande:
    Jag tyckte väl mest bara att beteendet va konstigt. Som att han skäms eller något. Jag brukar mer blockera folk jag starkt ogillar, som behandlat mig illa eller något i den stilen. Inte för att jag blivit avvisad. känns ju mer som en otroligt löjlig och tragisk person 
    Ja du kanske tycker att han är löjlig. Om du läser ditt svar utifrån hans perspektiv så kan det faktiskt uppfattas som rent otrevligt...
  • Anonym (Eller)
    Anonym (Ensam) skrev 2023-11-18 10:43:11 följande:
    Du har lagt orimligt mycket tid och tankeverksamhet kring något som inte betyder ett skit.

Min summering är att ni båda känner er kränkta. Han blockar någon som inte behöver blockas och du ältar.
  • Anonym (S)

Du ville inte ha sex, alltså är du helt ointressant för honom! Så slipper han slösa tid på dig i framtiden. Därför blockade han.

Svar på tråden Blockad på Facebook av en kille