• Anonym (Oro)

2,5-månaders börjst sova länge?

Har en 2,5 månaders bebis som börjat sova längre sjok på natten. Hur OK är det? Nu väckte jag efter 4 h ovh bebis åt ett bröst från tokspänt till slappt och somnnade sen om. Ska jag väcka så liksom eller låta sova? Känns väldigt tidigt att sova längre. 

Till saken hör att bebis dels är lite förkyld och dels har ett äldre syskon på ett par år, vilket gör att bebis dagtid ofta får ?hänga med? och sova lite kortare i sele. Eller i vagn men då vaknas det ofta dirrkt vi kommer in. Så bebisen kanske är lite trött med, ävrn om jsg gör allt om dagarna för stt just ge möjligheter till sovstunder på 40-50 minuter iaf flera gånger.

• Svar på tråden 2,5-månaders börjst sova länge?
  • Kvinna1989

Min yngsta som nu är 5,5 månader började sova hela nätter redan vid 1,5 mån och första nätterna kände jag lite som du att man måste väll väcka när de gått några timmar eftersom hon är så liten men slutade med det och hon sov mellan 8-10 timmar i rad.
    Dock vid 5 mån till nu dvs ett par veckor har hon börjat äta på natten 1-2 gånger. Så vi fick iaf lyx att sova hela nätter ca 4 mån! Speciellt med en 2 åring i huset.

Så länge bebisen är frisk och går upp i vikt behövs det inte väckas. Dom vaknar om dom är hungriga känner jag!

• Anonym (I)

Min sov hela natten i den åldern. Typ 22-08.
    Njut så länge det varar😉
    Så länge han mår bra annars och går upp i vikt. Skulle BVC reagera på att han stannar av i vikt så kanske du behöver väcka och amma men inte annars.

Svar på tråden 2,5-månaders börjst sova länge?