• Anonym (Konfunderad)

Bostadsbidrag mm

Barnens mamma har träffat en ny ( vi har varit separerade ett bra tag) och jag träffade honom lite snabbt tidigare I somras, och nu har jag fått reda på att han är skriven hos min ena son som bor i en etta. Mamman har vad jag vet bostadsbidrag, ingen egen inkomst och socialbidrag, vad händer om det kommer fram att dom gjort ett sånt arrangemang och framförallt vad händer med sonen?

• Svar på tråden Bostadsbidrag mm
  • Anonym (....)

Om mannen inte bir i lägenheten han är skriven på så begår han folkbokföringsbrott. Med din son händer inget. Men han borde anmäla till skatteverket att en person som inte bor där står skriven där. 

• Anonym (Göran.)

Jag tycker inte du ska bry dig om detta. Det finns ingen anledning att bry sig.  

politiker företag organisationer fuskar och det finns mycket tvivelaktiga upplägg som är omoraliska. 

förmodligen har de valt detta upplägg för att rädda sin ekonomi Inte av girighet. 

• Anonym (M)

Sonen händer det väl inte så mycket med, men mamman kan ju åka dit för bedrägeri, om någon tipsar försäkringskassan.

Gubben för folkbokflringsbrott

• Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2023-11-17 18:49:44 följande:

Sonen händer det väl inte så mycket med, men mamman kan ju åka dit för bedrägeri, om någon tipsar försäkringskassan.

Gubben för folkbokflringsbrott

Om gubben bor hos mamman alltså.
Svar på tråden Bostadsbidrag mm