• Siass

Vecka 35, känns som att bebis inte får plats

Hej,

Kan inte minnas att jag kände just såhär förra graviditeten. Magen känns nu så spänd och det känns som att bebis snart inte får plats längre, dvs. Det gör som ont lite överallt där bebis ligger och trycker. Ngn annan som känner igen detta?

• Svar på tråden Vecka 35, känns som att bebis inte får plats
  • yny

🙋?♀️Jag känner verkligen igen detta!!
    Är i v35 (snart 36) och min första graviditet så inget att jämföra med men jösses vad bebisen trycker på!! Han älskar att ligga på ena sidan och trycker så hårt både upp mot revbenen och ner mot bäckenet och ut på högersidan och mot låret typ? Och uppåt/utåt såklart, är stenhårt på magen där han ligger! Så jag vet hur du känner, riktigt obekvämt!

• Siass
    yny skrev 2023-11-15 19:06:18 följande:

🙋?♀️Jag känner verkligen igen detta!!
    Är i v35 (snart 36) och min första graviditet så inget att jämföra med men jösses vad bebisen trycker på!! Han älskar att ligga på ena sidan och trycker så hårt både upp mot revbenen och ner mot bäckenet och ut på högersidan och mot låret typ? Och uppåt/utåt såklart, är stenhårt på magen där han ligger! Så jag vet hur du känner, riktigt obekvämt!

Men då låter det som ngt normalt...men känns ku verkligen som att magen snart inte pallar mer, att den ska spricka🙃
Svar på tråden Vecka 35, känns som att bebis inte får plats