Allt beror ju lite på hur ni har det hemma.
Jag rekommenderar:
barnvagn
babyskydd
Bröstvårtscreme till dig, Purelan, börja vid första amning, vänta inte tills du får ont.
vita små tvättlappar från ikea, krama
blöjor+wipes, våtservetter tycker vissa är skönt att ha med till bb då en del tycker det är jobbigt att torka sig efter förlossningen.
bärsjal
Filt
babyolja
mjuk badhandduk till barnet
några klädesplagg stl 56 ev nån i storlek 50, men inte för mycket, de växer fort i början.😊 omlottbodys, byxor, strumpor(!) pyjamas.
mössa.
amningsbh+bh-inlägg/amningskupor
Babymonitor kan vara väldigt skönt att ha om barnet sover ute i vagnen eller på annan våning
Babynest, enklare med samsovning
Ev bröstpump, om behov finns, tex om det sprutar mycket så kan det vara bra att ta ut lite så inte trycket blir för kraftigt, eller om barnet sover länge som min så kan det vara skönt att få ut lite.
Har man inget badkar kan det såklart vara smidigt med badbalja när de vuxit lite. I början funkar handfatet😊
väldigt få barn sover i spjälsäng men vissa uppskattar det såklart.
Skötbord tycker jag är överflödigt. Räcker gott med Ikeas mjuka skötbädd och bärbar skötväska. Man orkar kanske inte gå ifrån sovrummet för att byta mitt i natten...men beror ju lite på hur man bor också.
Jag har kört britax smile, väldigt nöjd. Bra varukorg, bra höjd för mig, smidigt att byta mellan babyskydd, ligg och sittdel. tittade på nån annan vagn där man var tvungen att vinkla bak liggdelen för att få loss den. Britax liggdel är lätt att ta loss och bära in om barnet somnat tex. Lätt att köra, man behöver inte ta i för att vagga barnet lite lätt i den.