Nån som gjort 7 snitt?
Finns de någon som gjort fler snitt och blivit avrådd men varit på koll igen och fått godkänt eller grönt ljus ändå?
Finns de någon som gjort fler snitt och blivit avrådd men varit på koll igen och fått godkänt eller grönt ljus ändå?
Det låter som väldigt många, har inte hört någon som gjort 7 kejsarsnitt. Trodde allt över 2 var en rätt stor risk?
Jag har gjort två snitt och till mig sa kirurgen som opererade mig andra gången att det inte finns några hinder för mig att skaffa fler barn om jag skulle vilja det, då skulle det ju i så fall bli mitt tredje snitt. Kanske beror på individen, hur det ?ser ut? där inne osv. Har absolut hört att man inte kan/bör göra för många snitt men vet inte vart den gränsen går?
Har gjort 6 snitt och de har sett bra ut och gör det fortfarande. Men blev avrådd men de va fortfarande jag som.får bestämma om jag ville ha fler barn ändå..
Har gjort ul och uterusvägg normal tjocklek vid ärret.
De är individuellt hur de ser ut och hur mkt de håller. Min 5a hade jag 2,2mm vid ärret v 37 och enligt läkaren kan en förstföderska ha lövtunnt så den ej håller.när jag hade 2,2mm va de riktigt bra enligt läkaren.
Fick frågan hur många har jag tänkt skaffa...detta va ej min snittläkare sen. Men denna läkare hade snittat upp till 8a snitt..
Vill gärna veta om de finns fler med många snitt bakom och om ni blev avrådda?