• Wonder of wonders

V.37+5, hjälpa mig att förstå vad som händer med kroppen?

Är detta bara uvi, förlossning på G eller både och tror ni? Någon som känner igen sig i nedanstående? Kommer självklart ta uvi prov (imorgon) för att reda ut, men är nyfiken på om fler haft det så strax innan bebis kommit?

- Har de senaste 2-3 veckorna varit extremt trött att jag behövt sova på dagen, ibland fler än 1 gng.

- Har haft molande värkar till och från längst ned i magen, de senaste dagarna i samband med ont i korsryggen. Ibland ihållande som inte går över på ett tag.

- Magen verkar ha sjunkit de senaste 2 dagarna, trycker nedtill speciellt vid blygdbenet enormt mycket. Kan ibland känna ilningar.

- Svårt att stå/gå pga. ovanstående punkt + sammandragningar så fort jag rör på mig.

- Känns ibland som att jag behöver göra nr. 2 utan att det är det eller känsla av att något vill komma ut framtill. Svårt att förklara men nästan som att jag vill/behöver trycka ut ngt.

Är omföderska, andra barnet. Första kom v. 40+6. Såhär dags kände jag inget annat än smärta pga. foglossning. 🤔
  • Svar på tråden V.37+5, hjälpa mig att förstå vad som händer med kroppen?
  • Ememem

Jag tycker det låter som att molvärken/sammandragningarna kan vara förverkar. Trycket neråt är nog ett ganska vanligt tecken på att bebis borrat ner sig. 

• Maymom

Låter som vanliga symptom i sen graviditet.

Blir molvärken regelbundna eller kraftigare kan det vara på g. Men sammandragningar och mensvärkskänsla kan ju kännas i några veckor utan att det drar igång. Så svårt att säga.

Jag har också mycket mer sammandragningar nu med nr 2. Kan inte vända mig i sängen eller resa mig upp utan att det stramar till. Hade lite känningar häromnatten men senaste dygnet ingenting...

• Wonder of wonders
    Maymom skrev 2023-11-13 20:33:24 följande:

Låter som vanliga symptom i sen graviditet.

Blir molvärken regelbundna eller kraftigare kan det vara på g. Men sammandragningar och mensvärkskänsla kan ju kännas i några veckor utan att det drar igång. Så svårt att säga.

Jag har också mycket mer sammandragningar nu med nr 2. Kan inte vända mig i sängen eller resa mig upp utan att det stramar till. Hade lite känningar häromnatten men senaste dygnet ingenting...

Känner igen din beskrivning av sammandragningarna.

Har haft molande värkar till och från sedan sjunde månaden ungefär, när jag frågade bm tyckte hon att jag skulle ta uvi prov, jag gjorde det inte då för att jag hade absolut inga andra symptom som kan tyda på det. Men får det som en återkommande fråga. Var därför nyfiken på andras upplevelser här. För jag tolkade det först som något normalt att känna. Med ngn logisk förklaring för.

Nu tänker jag ändå ta provet för att jag oftare behöver besöka toan, men samtidigt kan det vara bebisen som trycker nedåt mot urinblåsan ju 🤷?♀️
  • Maymom
    Wonder of wonders skrev 2023-11-14 05:07:13 följande:
    Känner igen din beskrivning av sammandragningarna.

Har haft molande värkar till och från sedan sjunde månaden ungefär, när jag frågade bm tyckte hon att jag skulle ta uvi prov, jag gjorde det inte då för att jag hade absolut inga andra symptom som kan tyda på det. Men får det som en återkommande fråga. Var därför nyfiken på andras upplevelser här. För jag tolkade det först som något normalt att känna. Med ngn logisk förklaring för.

Nu tänker jag ändå ta provet för att jag oftare behöver besöka toan, men samtidigt kan det vara bebisen som trycker nedåt mot urinblåsan ju 🤷?♀️
    Ja det är svårt att veta. Jag måste kissa mer sedan bebisen fixerade sig. Typ direkt efter jag kissat är jag kissnödig igen, typ som vid uvi.
Svar på tråden V.37+5, hjälpa mig att förstå vad som händer med kroppen?