• Anonym (Hejpådig)

När blev jag gravid?

min senaste första dag på mensen var 10/2 2023. min menscykel brukar vara mellan 25-27 dagar. 

jag hade sex med första killen 15/2-23/2 han kom i mig varje gång.

sedan hade jag sex med andra killen 26/2.

vem är störst chans att vara pappan?

jag plussade 9/3
  • Svar på tråden När blev jag gravid?
  • Anonym (Ägglossning)

Vilken dag hade du ägglossning? Om du vet på vilken dag i cykeln du brukar ha ägglossning är det lätt att räkna ut.

Om man ska gissa utifrån det du anger har du väl troligtvis ägglossning dag 11-13, vilket innebär att OM det stämmer så är kille 1 pappa. Kille 2 kan omöjligt vara pappa, eftersom ägget inte kan bli befruktat mer än 24h efter ägglossning.

• Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Ägglossning) skrev 2023-11-13 05:12:09 följande:

Vilken dag hade du ägglossning? Om du vet på vilken dag i cykeln du brukar ha ägglossning är det lätt att räkna ut.

Om man ska gissa utifrån det du anger har du väl troligtvis ägglossning dag 11-13, vilket innebär att OM det stämmer så är kille 1 pappa. Kille 2 kan omöjligt vara pappa, eftersom ägget inte kan bli befruktat mer än 24h efter ägglossning.

Jag vet inte exakt mer än att appen jag använder och använt i ca 2 år har fyllt i att jag haft ägglossning någongång mellan 18-22. jag har jätte regelbunden mens kanske viktigt att tillägga. Enligt båda ultraljuden Är jag Beräknad 16/11.. även efter sista mensens första dag..
  • Anonym (Ägglossning)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-13 05:19:03 följande:
    Jag vet inte exakt mer än att appen jag använder och använt i ca 2 år har fyllt i att jag haft ägglossning någongång mellan 18-22. jag har jätte regelbunden mens kanske viktigt att tillägga. Enligt båda ultraljuden Är jag Beräknad 16/11.. även efter sista mensens första dag..
    Om du hade ägglossning mellan den 18/2 - 22/2 så innebär det att den 26/2 hade ägget redan varit dött, om nu inte den första killen redan befruktat ägget. Ägget går bara att befrukta i 24h. Om du hade ägglossning den 22a är det alltså helt omöjligt att kille 2 kan vara pappa.

Däremot om du hade ägglossning den 25e eller 26e februari så kan kille nr 2 vara pappan, men inte om du hatt ägglossning flera dagar före dess.
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Ägglossning) skrev 2023-11-13 05:30:25 följande:
    Om du hade ägglossning mellan den 18/2 - 22/2 så innebär det att den 26/2 hade ägget redan varit dött, om nu inte den första killen redan befruktat ägget. Ägget går bara att befrukta i 24h. Om du hade ägglossning den 22a är det alltså helt omöjligt att kille 2 kan vara pappa.

Däremot om du hade ägglossning den 25e eller 26e februari så kan kille nr 2 vara pappan, men inte om du hatt ägglossning flera dagar före dess.
    Om jag hade haft ägglossning mellan 25-26/2 betyder Det är att jag skulle ha haft ägglossning dag 16-17 i menscykeln? är det normalt om ens menscykeln är mellan 25-26 dagar
  • Anonym (Ägglossning)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-13 05:43:43 följande:
    Om jag hade haft ägglossning mellan 25-26/2 betyder Det är att jag skulle ha haft ägglossning dag 16-17 i menscykeln? är det normalt om ens menscykeln är mellan 25-26 dagar
    Nej, det är inte normalt.. :) Har du väldigt regelbunden cykel är det inte troligt. Det hade väl egentligen bara kunnat hända om just den här månaden av någon konstig anledning blev väldigt oregelbunden och din ägglossning och mens förskjuten.
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Ägglossning) skrev 2023-11-13 05:47:10 följande:
    Nej, det är inte normalt.. :) Har du väldigt regelbunden cykel är det inte troligt. Det hade väl egentligen bara kunnat hända om just den här månaden av någon konstig anledning blev väldigt oregelbunden och din ägglossning och mens förskjuten.
    har super regelbunden cykel, de Senaste 6 månaderns har den varit mellan 25-27 dagar. lägger in på flo appen varje gång så jag har vanligtvis bra koll på den..
  • Anonym (Hejpådig)
    19Richie88 skrev 2023-11-13 11:44:40 följande:

Född barnet. Backa sen minst 9 mån.
    Då vet du garanterat!

Tycker du det 😂
  • 19Richie88

Nä och förlåt.
    Men fulländat samlag med, i alla fall mer än En person sådär..
    Då är det jättesvårt.

Och jag vet inte heller, ett faderskapstest ev. vet jag inte heller när man tidigast kan ta ett sånt?

Antar att båda får ställas in sig på, att om du/ ni sen väljer att behålla barnet
    då är det också bara en som är den bio- one. liksom.
    50/50 chans.

Oavsett hur du gör eller vad du kommer fram till; Lycka till!^

• Anonym (Hejpådig)
    19Richie88 skrev 2023-11-13 14:01:32 följande:

Nä och förlåt.
    Men fulländat samlag med, i alla fall mer än En person sådär..
    Då är det jättesvårt.

Och jag vet inte heller, ett faderskapstest ev. vet jag inte heller när man tidigast kan ta ett sånt?

Antar att båda får ställas in sig på, att om du/ ni sen väljer att behålla barnet
    då är det också bara en som är den bio- one. liksom.
    50/50 chans.

Oavsett hur du gör eller vad du kommer fram till; Lycka till!^

Jag förstår det, men sista samlaget 26/2 var aldrig fulländat då båda var fulla och det gick lixom inte så bra 
  • 19Richie88

Så även om det har druckits bra med alkoholintag den dagen.
    Finns det då ändå och därför en sannolikhet att sperma ..hmm. skulle ha hamnat upp i dig i alla fall.. så pass att du känner minsta osäkerhet på att just där och då skulle du kunnat ha blivit befruktad?

Jag i alla fall tror att du kan bortse från 'just den där kvällen annars'?
    Gz, annars är det bara "första killen" uppenbarligen då.

• Anonym (Hejpådig)
    19Richie88 skrev 2023-11-14 22:05:43 följande:

Så även om det har druckits bra med alkoholintag den dagen.
    Finns det då ändå och därför en sannolikhet att sperma ..hmm. skulle ha hamnat upp i dig i alla fall.. så pass att du känner minsta osäkerhet på att just där och då skulle du kunnat ha blivit befruktad?

Jag i alla fall tror att du kan bortse från 'just den där kvällen annars'?
    Gz, annars är det bara "första killen" uppenbarligen då.

Egentligen vet jag inte om jag ens haft sex den kvällen, fick en tanke ca 7 månader in i graviditeten att jag kanske haft det. dock inga minnen eller minnesbilder av att det kan ha hänt. nu utgår jsg endast ifrån OM jag hade det den dagen. min bm och alla runt omkring mig säger att jag fått en besatthet kring tanken och att om det skulle ha skett då hade jsg iallafall kommit Ihåg det då man tekniskt sätt behöver va medvetslös för att inte komma ihåg det. Iallafall ha någon minnesbild. Vilket jag inte har då jag minns kvällen i helhet. konversationer jsg haft vad jsg hade på mig, hur jag tog mig hem och vad jag och killen sade till varandra 👀
  • 19Richie88

"It keeps coming.. stuff/ information."
    Okej. Ja, men då äre ett problem. Jag förstår ju det.

Ja det är väl okej att 'få glömma.'
    Du kommer på det sen. 7 månader in.. oof.
    "Att risken finns "Om att det finns ev. en annan, och ev. samlag då hände?"

Och det ändrar inte utgångsläget..
    Då har du ju såklart anledning att vara orolig.. Detta vet vi.

Frågan igen "Vem har störst chans att vara Pappan?"

-Det får helt enkelt gå tillbaka till faderskapstest sen, nu eller när det är dags helt enkelt. Vet helt enkelt inte heller om ifall man kan ta blodprov/annat dna-test genom navelsträngen, kolla med BVC. osv.

• Anonym (Hejpådig)
    19Richie88 skrev 2023-11-15 02:05:15 följande:

"It keeps coming.. stuff/ information."
    Okej. Ja, men då äre ett problem. Jag förstår ju det.

Ja det är väl okej att 'få glömma.'
    Du kommer på det sen. 7 månader in.. oof.
    "Att risken finns "Om att det finns ev. en annan, och ev. samlag då hände?"

Och det ändrar inte utgångsläget..
    Då har du ju såklart anledning att vara orolig.. Detta vet vi.

Frågan igen "Vem har störst chans att vara Pappan?"

-Det får helt enkelt gå tillbaka till faderskapstest sen, nu eller när det är dags helt enkelt. Vet helt enkelt inte heller om ifall man kan ta blodprov/annat dna-test genom navelsträngen, kolla med BVC. osv.

Ja alltså när jag skrev inlägget utgick jag ifrån att jag kanske skulle ha haft sex det datumet. finns som sagt inget som tyder på det. Jag fick för mig in i graviditeten att jag eventuellt kanske skulle ha fått en minneslucka och det har hänt då 😊. efter många men och om frågade jsg människorna som var där alla säger att det inte har skett. även killen som skulle kunna vara den jag legat med sa att det inte hade skett. 

är förmodligen hormonerna plus tvångstankarna som spelar mig spratt då jag som sagt inte minns att det har hänt något utan jag utgår ifrån om det skulle ha hänt. 

Svar på tråden När blev jag gravid?