• dumunge

Kan jag vara gravid?

I augusti hade jag oskyddat sex runt min ägglossning, han kom inte i mig men kan ju bli gravid ändå. Min mens kom sen typ som vanligt, hade efter det sex igen vilket inte var runt ägglossning. Nästa mens var då 3 veckor sen vilket aldrig hänt förut, den har alltid varit regelbunden. Tog då 2 test som båda var negativa. Nu är min mens sen med en vecka igen. Kan jag vara gravid ändå trots negativa svar? Är rädd för att inte hinna göra abort.

Tänkte om någon varit med om liknande som var gravid/inte var gravid.

• Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Anonym (Idiot)

Du har gång på gång oskyddat sex men är rädd för att du inte hinner göra abort???? Saknar du hjärnceller??? Skaffa pmedel.

• Anonym (Kio)

Boka en tid hos barnmorska eller gynekolog. Och använd preventivmedel om det är så att du inte vill bli gravid. 

Jag vet en tjej som var gravid trots negativa tester, men det är extremt ovanligt. 

• Anonym (Kio)
    Anonym (Idiot) skrev 2023-11-10 06:45:58 följande:

Du har gång på gång oskyddat sex men är rädd för att du inte hinner göra abort???? Saknar du hjärnceller??? Skaffa pmedel.

Vad bra att du själv insett vad du är och har valt ett passande nick. Nästa steg i din personliga utveckling bör bli impulskontroll, så att resten av världen slipper lida av att dina tillkortakommanden. 
  • svansmamman

Enda gången mensen är sen är vid graviditet, annars kommer den när den ska. Det är extremt ovanligt att vara gravid trots negativa test, så den teorin skulle jag helt slopa om jag var du. Det troligaste scenariot är att du inte har koll på din ägglossning, och alltså ägglossat senare än du tror alternativt inte alls. Det skulle förklara den ?sena mensen? som du skriver. 

Om du känner dig osäker kan du alltid kontakta barnmorska på din vårdcentral och be att de tar ett blodprov för att kunna se ev gravidhormon. Lycka till! 🥰

• dumunge
    Anonym (Idiot) skrev 2023-11-10 06:45:58 följande:

Jo tack, jag vet. Har använt ett preventivmedel länge men fick nyligen veta att det knappt funkar med en annan medicin jag tar, håller på att skaffar ett nytt nu. Tack för hjälpen.
  • dumunge
    svansmamman skrev 2023-11-10 10:40:13 följande:

Enda gången mensen är sen är vid graviditet, annars kommer den när den ska. Det är extremt ovanligt att vara gravid trots negativa test, så den teorin skulle jag helt slopa om jag var du. Det troligaste scenariot är att du inte har koll på din ägglossning, och alltså ägglossat senare än du tror alternativt inte alls. Det skulle förklara den ?sena mensen? som du skriver. 

Om du känner dig osäker kan du alltid kontakta barnmorska på din vårdcentral och be att de tar ett blodprov för att kunna se ev gravidhormon. Lycka till! 🥰

Tack! Får hoppas att min menscykel är lite strulig just nu bara. Blir nojig när man hör om folk som plussar negativt och inte heller får någon mage, optimal otur hahah. 

Tack för svar!
  • dumunge
    Anonym (Kio) skrev 2023-11-10 07:19:31 följande:

Boka en tid hos barnmorska eller gynekolog. Och använd preventivmedel om det är så att du inte vill bli gravid. 

Jag vet en tjej som var gravid trots negativa tester, men det är extremt ovanligt. 

Tack! Håller på att skaffa nu men tänkte inte till riktigt. Vet du hur många tester hon tog eller beror det helt enkelt på att man aldrig visar tillräckligt med hormoner för testen?
  • Anonym (Hormoner?)
    dumunge skrev 2023-11-10 13:32:37 följande:
    Jo tack, jag vet. Har använt ett preventivmedel länge men fick nyligen veta att det knappt funkar med en annan medicin jag tar, håller på att skaffar ett nytt nu. Tack för hjälpen.
    Om det nya eller gamla preventivmedlet är hormonbaserat så kan din cykel hamnat ur balans pga det?
  • Maymom

Som svansmamman skriver är det mest troligt nåt annat. Min första tanke var också utebliven ägglossning då det kan ge senare mens/längre cykler.

Använd kondom så länge så du slipper oron.

• Anonym (Kio)
    dumunge skrev 2023-11-10 13:36:47 följande:
    Tack! Håller på att skaffa nu men tänkte inte till riktigt. Vet du hur många tester hon tog eller beror det helt enkelt på att man aldrig visar tillräckligt med hormoner för testen?
    Hon tog massor med olika sorters tester och gjorde en massa undersökningar av olika slag (hon mådde nämligen jättedåligt och man trodde att hon fått någon allvarlig sjukdom). Exakt vad vet jag inte, för det var en kompis kompis. 
Svar på tråden Kan jag vara gravid?