• Jenka92

Graviditetssymptom men negativa test

Hej på er!
    jag gjorde en insemination den 27 oktober då jag gjorde utslag på ägglossningsstickorna kvällen den 26 oktober. 

Efter inseminationen kände jag knappt någonting men förra helgen som var så började det dra igång med flera symptom.
    Under lördagen den 4 november kände jag mig uppblåst och smått illamående, lite ont i nedre delen av magen startade. Därefter har jag haft molande värk i både nedre delen av magen och ut mot ryggen. Eftersom symptomen varit så påtagliga så var jag såklart tvungen att ta ett test då jag blivit så nyfiken. Nu två test senare så har båda gett negativa utslag, men jag känner inte igen känslan och den i hållande molande värken nertill. 

jag har förmodligen tagit test för tidigt och hoppas på ett positivt utslag till helgen. 
    Vad tror ni om mina symptom, har jag tagit test för tidigt eller är jag skengravid? Finns det någon som haft liknande symptom som fått negativt men sedan positivt utslag? 

• Svar på tråden Graviditetssymptom men negativa test
  • Lilant

Ytterst ovanligt att bli illamående redan i vecka 3. Har du tagit ett test idag som är negativt så är du förmodligen inte gravid. 

• Jenka92

Har varit väldigt lite illamående, mer främst molande värk i nedre magen/livmodern och ryggen.

• Söndag

Jag har kräkts två veckor nu, ägglossning 22-24/10 någons. Negativt i fredags, positivt igår så visst går de att kräkas innan plus 

• Lilant
    Söndag skrev 2023-11-10 19:40:23 följande:

Jag har kräkts två veckor nu, ägglossning 22-24/10 någons. Negativt i fredags, positivt igår så visst går de att kräkas innan plus 

Ja man kan kräkas innan plus om manhar magsjuka eller hyperemessis.
  • Söndag
    Lilant skrev 2023-11-11 07:57:14 följande:
    Ja man kan kräkas innan plus om manhar magsjuka eller hyperemessis.
     Precis! 

har kräkts som graviditets symtom innan plus både med storebror och nu. den här gången (om det blir ett barn) tänkte jag gå emot statistiken och bara kräkas till vecka 12 dock 😁
Svar på tråden Graviditetssymptom men negativa test