• Anonym (Betty)

Har en qr kod på mobilen, hur scanna?

En vän har lagt upp en qr kod på sitt instainlägg. Det är angående biljetter till ett event.

Ok, här kommer min fråga. Hur sjutton stannar man en qr kod med sin mobil när koden finns på samma mobil? Går det? Har tagit en skärmdump av inlägget med koden så att jag har bilden i mitt galleri men sen vet jag inte hur jag ska göra. Ska jag behöva skriva ut bilden för att sen kunna scanna den?

• Svar på tråden Har en qr kod på mobilen, hur scanna?
  • EpicF

Du kan inte scanna en qr kod från samma mobil som en bild på qr koden är på.... då får du skriva ut bilden. 

Men varför ska du scanna en annan persons biljett qr kod?

• Anonym (iPhone)

På min iPhone kan jag peka på QR koden i bilden och jag får en meny där ett av valen är att öppna länken i safari. 

• EnAnonumius
    Anonym (Betty) skrev 2023-11-08 23:38:59 följande:
    Har en qr kod på mobilen, hur scanna?

En vän har lagt upp en qr kod på sitt instainlägg. Det är angående biljetter till ett event.

Ok, här kommer min fråga. Hur sjutton stannar man en qr kod med sin mobil när koden finns på samma mobil? Går det? Har tagit en skärmdump av inlägget med koden så att jag har bilden i mitt galleri men sen vet jag inte hur jag ska göra. Ska jag behöva skriva ut bilden för att sen kunna scanna den?

På min mobil, har Firefox mobil som webbläsare, så gör man ett "lång tryck" på QR-koden, så får man upp en meny så står det lite olika alternativ.. Ett av alternativen är att "öppna länken i en ny flik"...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Hej)

Maila den och öppna mailet på dator och scanna.

• Anonym (Betty)
    EpicF skrev 2023-11-09 00:16:31 följande:

Du kan inte scanna en qr kod från samma mobil som en bild på qr koden är på.... då får du skriva ut bilden. 

Men varför ska du scanna en annan persons biljett qr kod?

Man ska gå in på qr koden om man vill köpa biljetter
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Hej) skrev 2023-11-09 06:06:34 följande:

Maila den och öppna mailet på dator och scanna.

Har ingen dator. Annars hade jag gjort så
  • Anonym (Betty)
    EnAnonumius skrev 2023-11-09 03:24:35 följande:
    På min mobil, har Firefox mobil som webbläsare, så gör man ett "lång tryck" på QR-koden, så får man upp en meny så står det lite olika alternativ.. Ett av alternativen är att "öppna länken i en ny flik"...
    Ok ska testa
  • Anonym (Betty)
    Anonym (iPhone) skrev 2023-11-09 02:52:13 följande:

På min iPhone kan jag peka på QR koden i bilden och jag får en meny där ett av valen är att öppna länken i safari. 

Har samsung
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Betty) skrev 2023-11-09 07:33:56 följande:
    Ok ska testa
    Nä funkade inte. Om jag håller in bilden länge så frågar den bara om jag vill dela eller spara
  • EnAnonumius
    Anonym (Betty) skrev 2023-11-09 07:36:07 följande:
    Nä funkade inte. Om jag håller in bilden länge så frågar den bara om jag vill dela eller spara
    Vad har du för webbläsare i mobilen?
    Jag själv har en Smasung (Galaxy s23) och använder mig av fireffox.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (d)
    Anonym (Betty) skrev 2023-11-09 07:36:07 följande:
    Du kan inte dela den till en app som kan öppna qr?
Svar på tråden Har en qr kod på mobilen, hur scanna?