Hjälp mig att reda ut mina tankar, gravid i v 13
Hej, det är så att jag är oplanerat gravid. Var på ultraljud förra vecka och går in i vecka 13 i veckan.
Sambo med fyra barn, två var, inga gemensamma. Så ena veckan är vi bara själv och ena är fylld av undomar/barn, tränigar, matlagning och allt vad det innebär.
Nu står jag här gravid och vet varken ut eller in, går från att behålla till abort, gråtit ögonen ur mig. Sambon vill abort men kommer stötta i vilket val jag gör.
Hela min kropp och instinkter skriker nej nej, men när jag inte bara tänker med min primitiva hjärna så är jag mer osäker, dels på grund av att sambon helst inte vill, dels att jag kommer nog behöva ta en stor del av skötandet av barnet då vi har barnvecka, för att hinna med allt. Orkar jag det? Vi har större självgående barn nu, jag är inte lastgammal utan fick mina första tidigt. Älskar att vara mamma och engagera mig i barnen, men gillar egen tid med. Sen blir det stök med arbete, förskola och sånt. Börja om.
Vet igentligen inte vad jag vill med tråden, kanske höra andra som varit i samma sits