• Mepås

Plussa sent?

Snälla hjälp mig!!

Jag var nästan helt övertygad om att jag var gravid denna cykel, har försökt i nästan ett år så jag vet hur jag brukar känna innan mensen. Denna gång har jag haft lågintensiv men ändå jobbig molande värk i livmodern och ut mot ländryggen i fyra dagar nu, känns som mensen ska komma hela tiden.. Jag har även en trötthet som påminner om utmattning som kommit krypande senaste 2 dagarna, huvudvärk och ett illamående som retas lite ibland. Blir hungrig typ direkt efter jag har ätit också, vilket inte heller hör till vanligheten. Känner mig nästan som bakfull ungefär? Var SÅ säker på att jag skulle testa positivt..

Men så igår kväll tog jag ett vanligt gravtest från RFSU som var negativt, samma sak imorse på morgonurin. Jag vet inte när jag hade ägglossning men jag gissar att jag är på äl+9 eller 10 idag. 

Kan jag vara gravid ändå? För om mina symtom beror på graviditet borde väl hormonerna även ge utslag på testerna? Någon som har liknande erfarenhet?
  • Svar på tråden Plussa sent?
  • Ememem

Äl+9-10 är fortfarande tidigt och inte alla testar positivt före beräknad mens. Ägget kan dröja upp till äl+12 att fästa.

• Söndag

Jag testade negativt i fredags bf +11, hade då kräkts fyra dagar irad Och kände mig gravid. 

fick hem nya tester igår som visade svagt men tydligt plus, lunch idag fick jag gravid 2-3 så jag önskar dig stort lycka till!!

• Peling
    Söndag skrev 2023-11-10 19:36:14 följande:

Jag testade negativt i fredags bf +11, hade då kräkts fyra dagar irad Och kände mig gravid. 

fick hem nya tester igår som visade svagt men tydligt plus, lunch idag fick jag gravid 2-3 så jag önskar dig stort lycka till!!

Grattis till plus!!!!! 

Så när blev plusset för dig då? Före eller efter BIM?

• Söndag
    Peling skrev 2023-11-12 11:09:06 följande:

Grattis till plus!!!!! 

Så när blev plusset för dig då? Före eller efter BIM?

Bim idag men tidig ägglossning 
Svar på tråden Plussa sent?