• Hund12345

Sluta snusa! Påverkas fostret?

Hej!
    jag är i vecka 6 och självklart ska jag sluta snusa. Men jag får ju abstinensbesvär Utan snuset, får fostret det också eller Är han/hon för liten för att påverkas av nikotinet än? 

• Svar på tråden Sluta snusa! Påverkas fostret?
  • elsi
    Hund12345 skrev 2023-11-08 11:17:15 följande:
    Sluta snusa! Påverkas fostret?

Hej!
    jag är i vecka 6 och självklart ska jag sluta snusa. Men jag får ju abstinensbesvär Utan snuset, får fostret det också eller Är han/hon för liten för att påverkas av nikotinet än? 

Sluta omedelbart! Ingen abstinens är värre än de risker du utsätter fostret och sedan barnet för. 

nyheter.ki.se/snus-under-graviditeten-kopplat-till-okad-risk-for-plotslig-spadbarnsdod

www.1177.se/barn--gravid/graviditet/livsstil-och-halsa-under-graviditeten/tobak-och-graviditet/
  • Hund12345

Jag har slutat men abstinensen försvinner ju inte bara pangbom därför jag undrar om fostret känner samma sak som jag gör? 

• elsi
    Hund12345 skrev 2023-11-08 11:36:38 följande:

Jag har slutat men abstinensen försvinner ju inte bara pangbom därför jag undrar om fostret känner samma sak som jag gör? 

Nej, fostret har inte abstinens. Bra jobbat att du slutat och hoppas du mår bättre snart!
Svar på tråden Sluta snusa! Påverkas fostret?