Goneril skrev 2023-11-08 13:16:32 följande:
Vill man inte ha den fula hatthyllan eller den ännu fulare skohyllan får man ställa undan dessa för den eventualitet att man flyttar. I TS fall fanns ingen hatthylla, men det måste finnas, standard i de flesta hyresrätter. TS får köpa en dylik, men fråga värden först hur den ska vara beskaffad. Synd att TS inte noterade avsaknaden vid inflyttningen. Man borde få välja bort dessa förfulande hyllor, hallar borde vara "rena" och den som behöver någon hylla skulle kunna få det. Det blir förstås krånglig administration. Själv har jag en jättesnygg (dyr) tamburmajor och där hänger bara något enstaka vackert ytterplagg. Andra ytterkläder hängs in i klädgarderoben. Hallen är möblerad som ett bibliotek, tips. Göm fula kläder och skor, ingen vill se dem och de försvårar städningen.
Precis, när jag var yngre och bodde i hyresrätt så ställde vi upp den fula hatthyllan på vinden och satte tillbaka den vid utflytt.
Smak är subjektivt, jag tycker varken att tamburmajoren du pratar om är varken snygg eller särskilt dyr. Nu är inte pris heller i paritet till smak.