Ni som tvingats sälja bostad med jätteförlust...
... hur klarade ni er sen?
Jag befinner mig i den väldigt jobbiga situation nu att jag inom kort nog är så illa tvungen att sälja min bostadsrätt och med garanterad förlust.
Jag har flyttat på grund av jobb och hyr för närvarande ut min bostadsrätt till en väldigt bra och skötsam hyresgäst. Tyvärr får jag inte hyra ut längre än till sommaren för min förening. Och det är tyvärr också så att jag inte får ta ut så mycket i hyra att det täcker vad den faktiskt kostar mig varje månad, allt inräknat (ja, jag har kollat det mycket noga). Jag går minus en dryg tusenlapp varje månad, men det kändes ändå helt värt det jämfört med att "stress-sälja" i ett riktigt dåligt läge och innan jag visste om jag skulle komma tillbaka eller inte (ville inte släppa den medan min provanställning pågick). Jag minskar ner mitt vanliga sparande ett tag om det behövs.
Men nu måste jag som sagt sälja snart. Grannar till mig som bor i samma hus och har en exakt likadan lägenhet sålde till 40 procent under utgångspriset, vilket gör mig skräckslagen. Vad som verkade vara en jättebra investering när jag köpte den för bara fem år sedan kan nu bli mitt livs förlust. Jag hat ångest över detta och sover dåligt.
Hur ska jag tänka, vad kan jag göra?