• Anonym (Våga drömma)

Ett hoppfullt klipp till ensamma män

Det här är bara ett klipp från en YT-kanal. Men syftet med det är att ge hopp till ensamma män därute. Boogie är 49, multisjuk, pank, mullig, lider av depression och ångest.

Men bara titta på hans tjej! 20 år ung, söt, smal, snäll och älskar honom trots att han är som han är.

Så är du ensam och man...det är INTE kört. Du kan ha tur du med. Livet är för kort för att "spela i sin egen liga" våga dröm högre.
  • Svar på tråden Ett hoppfullt klipp till ensamma män
  • Anonym (Born)
    Anonym (Våga drömma) skrev 2023-11-05 18:10:52 följande:
    Ett hoppfullt klipp till ensamma män
    Det här är bara ett klipp från en YT-kanal. Men syftet med det är att ge hopp till ensamma män därute. Boogie är 49, multisjuk, pank, mullig, lider av depression och ångest.

Men bara titta på hans tjej! 20 år ung, söt, smal, snäll och älskar honom trots att han är som han är.

Så är du ensam och man...det är INTE kört. Du kan ha tur du med. Livet är för kort för att "spela i sin egen liga" våga dröm högre.
    Exakt sådan skit de inte behöver höra.
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (Born) skrev 2023-11-05 18:23:54 följande:
    Exakt sådan skit de inte behöver höra.
    Ja för det är så taskigt att försöka sprida hopp (obs ironi)
  • Aniiee

Jag tycker inte riktigt att det är en bra idé att uppmuntra trauma bonding med 17-åringar, men.... to each their own, I guess...

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Mipp)
    Anonym (Våga drömma) skrev 2023-11-05 19:06:41 följande:
    Ja för det är så taskigt att försöka sprida hopp (obs ironi)

Vad det resulterar i är så klart bitterhet, ilska och förakt riktat mot kvinnor.

"Varför kan inte jag få en snygg ung brud när den och den får det?" 
    I filmens värld så finns det mängder av äldre, relativt oattraktiva herrar som har en ung snygg fotomodellsflickvän. Klart att vanlige ville förväntar sig det också.

De som stör mig är att ilskan och aggressionerna riktas mot kvinnor som av förklarliga skäl inte vill ha ett sånt förhållande. En utopi.

• Anonym (Våga drömma)
    Aniiee skrev 2023-11-05 19:19:04 följande:

Jag tycker inte riktigt att det är en bra idé att uppmuntra trauma bonding med 17-åringar, men.... to each their own, I guess...

20 inte 17.
  • Anonym (Hmmm ....)

Ung och snygg skulle jag dessvärre inte kalla den tjejen. Hon ser snarare sliten och "skadad" ut. Vem vet vad hon råkat ut för? Dömer henne inte, men hon ser ut som någon som har levt (lever?) ett hårt liv och troligen söker någon form av trygghet.

• Aniiee
    Anonym (Våga drömma) skrev 2023-11-05 19:25:39 följande:
    20 inte 17.
    Hon var 17 när de började kommunicera med varandra. Även om det inte var meningen från hans sida så är trauma bonding en slags grooming, och det är, enligt mig, inte direkt något att hylla. Från hennes sida är det ju inte alls omöjligt heller att det handlar om clout chasing, då han är en välkänd youtuber och hon var ett fan redan då.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (A)
    Aniiee skrev 2023-11-05 19:19:04 följande:

Håller med
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (Mipp) skrev 2023-11-05 19:23:02 följande:

Vad det resulterar i är så klart bitterhet, ilska och förakt riktat mot kvinnor.

"Varför kan inte jag få en snygg ung brud när den och den får det?" 
    I filmens värld så finns det mängder av äldre, relativt oattraktiva herrar som har en ung snygg fotomodellsflickvän. Klart att vanlige ville förväntar sig det också.

De som stör mig är att ilskan och aggressionerna riktas mot kvinnor som av förklarliga skäl inte vill ha ett sånt förhållande. En utopi.

Boogie är inte film. Han är en riktig person. En riktigt tragisk person fö. 

Vad jag vill uppmuntra till är att det är bättre att vara ensam och hoppas på något bra än att försöka simpa, spela i sin egen liga och bli vald av någon lika ful/fulare som nöjer sig med en för att hon inte kan få bättre.

Det finns ingen aggression mot kvinnor i att inte nöja sig med att sikta efter någon man inte vill ha och förmodligen ändå misslyckas. Män måste ha rätten att få hoppas.
  • Anonym (HJ)
    Anonym (Våga drömma) skrev 2023-11-05 19:34:42 följande:
    Boogie är inte film. Han är en riktig person. En riktigt tragisk person fö. 

Vad jag vill uppmuntra till är att det är bättre att vara ensam och hoppas på något bra än att försöka simpa, spela i sin egen liga och bli vald av någon lika ful/fulare som nöjer sig med en för att hon inte kan få bättre.

Det finns ingen aggression mot kvinnor i att inte nöja sig med att sikta efter någon man inte vill ha och förmodligen ändå misslyckas. Män måste ha rätten att få hoppas.
    Varför är det bättre att vara ensam än att välja någon i sin egen liga? Skulle inte den här tjejen har siktat högre menar du? Eller gäller det bara män?
Svar på tråden Ett hoppfullt klipp till ensamma män