• Kevin0002

    21 och gravid

    Hej! 


    Jag är en kille på 21 år och som nyss fick reda på att min flickvän som också 21 år är gravid. Jag sa till henne att jag va glad för oss och det är hon också, men vi både tyckte att det är förtidigt med tanken på att vi både fortfarande studerar (både på högskolan och sista året för mig).  Vi har plan att flytta ihop på en 2a. Hon vill inte göra abort på grund av hon är rädd att det kan leda att hon inte kan få barn igen också med skuldkänslor. Jag sa till hennes att jag lyssnar och acceptera på vad hon bestämma eftersom det är också hennes kropp såklart. 
     
    Nu undrar jag om det finns några unga föräldrar som har varit i samma situationer eller liknande? Vad har ni gjort och vad har ni för råd? 
     
    Tack på förhand. 


  • Svar på tråden 21 och gravid
  • Anonym (On point)

    Nu var det länge sedan jag var i er situation men annars påminner de om varandra. 

    Det var både underbart och jobbigt på samma gång. Men så här efteråt är jag väldigt tacksam för att vi fick barn tidigt. Vi hann med de "värsta" barnaåren innan vi på allvar kom in i karriären. 

    Till skillnad från dem som får barn i slutet av de 30 hade vi inte en massa vabbande samtidigt som karriären tog fart på allvar.  Två barn innan jag fyllde 24 fungerade alldeles utmärkt.

    Lycka till Glad

  • Anonym (Lis)

    Det är väldigt ovanligt att en abort leder till att man inte kan få barn sen. Det finns personer man kan få prata med via mvc, så kan ni få någon att bolla era tankar med.

Svar på tråden 21 och gravid