• pakdonas

Slösar jag bort min tid med henne

Hej, jag har pratat med en kvinna i flera månader, hon kan inte bra svenska. Jag har aldrig haft ett förhållande så förstår inte hur man blir det. Jag har frågat henne om vi kan bli ihop men hon säger att hon bara vill vara vänner. Slösar jag min tid med att prata med henne då jag inte är intresserad av vänskap.

Denna fråga går till kvinnor eller tjejer. När ni säger att ni bara vill bli vänner vad menar ni? För jag har alltid hört att man blir vänner först och sen ihop. Men hon säger hon vill vara singel i kanske 2-3 år. Och om hon hittar sin rätta då kanske ska hon bli ihop.

Jag förstår inte hur kvinnor tänker och hur man kan bli vän och prata med varandra med motsatsen utan att man får något tillbaka...

• Svar på tråden Slösar jag bort min tid med henne
  • Anonym (Lis)

Har ni bara pratat och aldrig träffats och du frågat om hon vill bli ihop?
    Låter isåfall som att du kan ha skrämt henne.

om ni är ute efter olika saker, ja då är servetter att gå vidare och lägga tid på någon annan.

Börja träffa en tjej och när ni dejtat i typ 2 månader då kan ni ha snack om vart ni står/är på väg.

• Anonym (Dygnet)
    pakdonas skrev 2023-11-04 00:38:53 följande:
    Slösar jag bort min tid med henne

Hej, jag har pratat med en kvinna i flera månader, hon kan inte bra svenska. Jag har aldrig haft ett förhållande så förstår inte hur man blir det. Jag har frågat henne om vi kan bli ihop men hon säger att hon bara vill vara vänner. Slösar jag min tid med att prata med henne då jag inte är intresserad av vänskap.

Denna fråga går till kvinnor eller tjejer. När ni säger att ni bara vill bli vänner vad menar ni? För jag har alltid hört att man blir vänner först och sen ihop. Men hon säger hon vill vara singel i kanske 2-3 år. Och om hon hittar sin rätta då kanske ska hon bli ihop.

Jag förstår inte hur kvinnor tänker och hur man kan bli vän och prata med varandra med motsatsen utan att man får något tillbaka...

Har du andra vänner?

ja, du har skrämt iväg henne. Anses extremt underligt att fråga något sånt.
  • Anonym (Anna)

Hon har ju sagt klart och tydligt att hon inte är intresserad av annat än vänskap, så ja, du slösar din tid. Hur gammal är du? Oavsett, gå vidare? 

• Anonym (Livia)

Om hon säger att hon inte vill ha något mer än vänskap menar hon så klart det. Om du inte är intresserad av vänskap så avsluta bekantskapen. 

• Anonym (Ditt val angående vänskap)

Ja många blir vänner först men om hon säger till dig att hon bara vill vara vän så är det ju naturligtvis så.
    Vänskap kan utvecklas till något mer men i många fall är det just vänskap och inget annat och när hon säger som hon säger är hon inte intresserad av dig mer än som vän. Du får då välja att fortsätta ha henne som vän eller bryta om du inte bara vill vara vän.

• Anonym (B)

Men gud, frågade du det innan ni träffats och hon sagt att hon bara vill vara vänner? Hur tänker du? 

• Anonym (..)

Man kan inte bli ihop med någon om man inte ens mötts IRL. Det blir ju väldigt märkligt om man sedan möts och inte gillar varann. 

• pakdonas

>För alla som frågar, jo vi har mötts. Hon jobbar på en butik och jag brukar handla där, och när vi ser varandra brukar vi prata lite med varandra.

• Anonym (Ditt val angående vänskap)
    pakdonas skrev 2023-11-06 18:45:18 följande:

>För alla som frågar, jo vi har mötts. Hon jobbar på en butik och jag brukar handla där, och när vi ser varandra brukar vi prata lite med varandra.

Som sagt hon vill inte mer än så.
    Du kan inte hoppas på mera när hon säger så
    Du får tro på vad hon säger.
    Så ja du får leta vidare men det är väl ändå trevligt att prata med henne när du handlar även i framtiden eller hur?

Men menar du att du brukar prata med henne när du handlar och inget annat än så och en dag ställt frågan kan vi bli ihop?

Jag har aldrig hört en vuxen person göra så, det är som i skolan när någon frågade chans.
    Som vuxen träffas man ju ett antal gånger och efter en tid är man då ihop men ingen brukar fråga om man nu är det men visst kan man fråga om är osäker men däremot bara ställa en fråga utan att man har träffats på dejter mm har jag aldrig hört någon vuxen fråga.
    Det blir man ju efter ett tag när man har umgåtts.
Svar på tråden Slösar jag bort min tid med henne