• Anonym (Greatest)

De som säger att du inte kan få det som du

vill ha, vad tycker du om såna människor?

• Svar på tråden De som säger att du inte kan få det som du
  • Anonym (...)

Beror på kontext.

Jag fattar vem det är som skrivit TS, men ok, I´ll bite: 

Om du är ett barn som vill ha "allt godis i världen" så säger föräldern "du kan inte få det som du vill ha". (dvs helt normal och vettig förälder)

Om du är 12 och vill köra bil så säger föräldern: "du kan inte få det som du vill ha" (jo efter 18 års ålder, men inte nu). (Vettig förälder igen)

Om du vill tex bli pilot men inte uppfyller kraven för den utbildningen, säger utbildningsansvarig "Du kan inte få det som du vill ha" (realistisk och ärlig information)

Ska jag fortsätta? 

• Anonym (The Rolling Stones)
    No, you can't always get what you want
    You can't always get what you want
    But if you try sometime you'll find
    You get what you need
  • Anonym (T)

Jag tycker att det ganska ofta är sant. Jag kan absolut inte få det jag vill ha. Men får hitta ett sätt att leva ändå. Det är bara naivt att låtsas som att man kan få mycket av det man vill ha. Man får se verkligheten!

• EnAnonumius
    Anonym (Greatest) skrev 2023-11-03 11:18:28 följande:
    De som säger att du inte kan få det som du

vill ha, vad tycker du om såna människor?

Det är ett uttryck...
    Ett uttryck man använder i vissa situationer. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Hmmm ....)

Tror aldrig att någon har sagt det till mig. Anledningen är att JAG själv förstår att jag inte kan få allt jag vill ha. Det är realistiskt och sant. Så jag skulle troligen inte tänka nånting alls om en sån kommentar. 

• Anonym (L)

Du glömde skriva "Många kvinnor tycker-----------"

• Anonym (Hepp)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-11-03 13:26:42 följande:

Tror aldrig att någon har sagt det till mig. Anledningen är att JAG själv förstår att jag inte kan få allt jag vill ha. Det är realistiskt och sant. Så jag skulle troligen inte tänka nånting alls om en sån kommentar. 

Ja man måste vara bra stukad som vuxen om andra vuxna behöver gå in och förklara att man inte kan få allt man vill. 
  • Anonym (Raptor)

Vad andra säger om det skiter jag mest i, de bestämmer inte vad jag har för förmåga eller vilja.

• Anonym (Keith är bäst)
    Anonym (The Rolling Stones) skrev 2023-11-03 11:46:11 följande:
    No, you can't always get what you want
    But if you try sometime you'll find
    You get what you need
    Så sant ts lyssna på Stones kloka ord så kommer alla dina problem att lösa sig
Svar på tråden De som säger att du inte kan få det som du