• Charlie24

    Äggdonation i Riga, några som har erfarenhet av detta?

    Hej. 


    Vad kostar en ivf med donerade ägg,egna spermier i Riga på tex Avakliniken?
    Finns det några härinne som gjort det?

    Hur fungerar det? Måste man åka dit flera gånger för tex insättning, lämna spermier, förberedelser för insättning mm?
    Eller görs vissa undersökningar på hemmakliniken i Sverig?

    Jag är 46 år och blev nyligen gravid naturlig, trots att vi ?skyddar? oss med avbrutna samlag sedan 7 år tillsammans.
    I vecka 20 på rul upptäcktes att vår lilla pojke dött. Det är hemskt och gör ont. Detta var ju inte en planerad graviditet. Och vi har barn sedan tidigare, men inga gemensamma. 22, 16 och 15 år. Jag hann få alla känslor för denna lilla, all modersinstinkt slog till  Jag var först chockad att jag var gravid, men det övergick i total glädje! Efter fostervattenprov och ul i v 16, då allt såg bra ut, slappnade jag av och hann visualisera och drömma framåt  


    Nu känns allt tomt och meningslöst. Min enda tröst är tanken på att försöka bli gravid igen. Men så liten chans att jag tittar på äggdonation i Riga.

  • Svar på tråden Äggdonation i Riga, några som har erfarenhet av detta?
  • SvenOlsson
    Jag har väldigt god erfarenhet av AVA Clinic i Riga (den på Vilandes iela 3). Jag deltog för två år sen som privat donator i en IVF-behandling med dubbeldonation. Mitt intryck är att de är kunniga och behjälpliga i varje steg av processen. Jag skulle säga de är ännu mer kunniga gällande fertilitetsfrågor än svensk vård.

    Ett exempel är den gången kvinnan jag donerade till behövde en viss medicin. Hennes svenska läkare tyckte den var onödig och tvärvägrade att skriva ut den. Då skrev kliniken ut medicinen istället och budade över den till henne med flygpost.

    Jag har skrivit en lång berättelse om resan till kliniken på min blogg, länkad nedan. (Scrolla ner till 'andra kapitlet' för det mer konkreta gällande kliniken.) Den korta versionen är att hon fick pigga & friska tvillingar :)


    spermadonator.wordpress.com/2021/10/30/aren-med-annette/
Svar på tråden Äggdonation i Riga, några som har erfarenhet av detta?