• OlManH

Blödde ni i början på er graviditet?

Kort och gott, blödde ni första tiden under er graviditet?
    Om JA kommentera gärna med hur mycket, när och hur länge.
    Om Nej bara rösta så det är enklare att läsa om hur det va för de som blödde tack :)

Bakgrund: Jag och sambon försöker få barn och man är nyfiken på allt som avviker, vad som är vanligt, ovanligt, farligt eller inte, etc..
    Tacksam för svar och era erfarenheter!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blödde ni i början på er graviditet?
  • yny

Jag blödde sporadiskt under första trimestern.
    Första gången samma kväll som jag plussade. Totalt kanske 4-5 omgångar mellan v5-v11, ett par dagar åt gången. 

Allt från ljusrosa till mörkbruna flytningar, men alltid väldigt små mängder, inga klumpar. Aldrig i samband med smärta.

Normalt utvecklande graviditet trots detta, är i v33 nu

• Sam2023

Jag blödde också i vecka 12 och 18 väldigt lite i några dagar allt från ljus rosa brun inga klumpar inga smärtor är fortfarande gravid Normalt utvecklande graviditet gravid vecka 31 nu 

• Anonym (ja)

Blödde varannan dag typ v4-v.8... klarrött och ganska mycket några gånger, medan bara lite rosa flytningar följt av bruna flytningar. Hade dessutom riktigt ont i magen en gång i samband med en rejäl blödning. 

• Anonym (Hanna)

Jag blödde precis när jag plussade. Svagt svagt rosa. Hade aldrig ont då. Det berodde förmodligen inte på det men det visade sig senare vara MA i vecka 10 och embryot hade dött i vecka 5-6.

• OlManH
    Anonym (Hanna) skrev 2023-11-13 08:32:47 följande:

Jag blödde precis när jag plussade. Svagt svagt rosa. Hade aldrig ont då. Det berodde förmodligen inte på det men det visade sig senare vara MA i vecka 10 och embryot hade dött i vecka 5-6.

Tack för svar! Jag och min sambo va med om något liknande i somras. Ingen blödning alls, men MA i vecka 10 (startade med att symptom på graviditet försvann och sedan blödning). Embryot hade dött i vecka 5-6 för oss också.
    Tungt..
    Hoppas det löser sig för dig/er!
  • OlManH
    Anonym (ja) skrev 2023-11-13 08:26:54 följande:

Blödde varannan dag typ v4-v.8... klarrött och ganska mycket några gånger, medan bara lite rosa flytningar följt av bruna flytningar. Hade dessutom riktigt ont i magen en gång i samband med en rejäl blödning. 

Tack för svar! Gick graviditeten bra?
  • Anonym (ja)
    OlManH skrev 2023-11-14 12:38:51 följande:
    Tack för svar! Gick graviditeten bra?
    Den är inte över än, är bara i vecka 12 Skrattande  Men ingen blödning sedan min senaste VUL i v 9. Allt har sett bra ut på båda ultraljuden jag gjort och mina läkare har inte varit nervösa... Har nästa undersökning om någon vecka så håller tummarna för att det fortfarande ska se okej ut, men blir lite nevös när jag läser om MA. Jag har fortfarande symtom och mår rysligt illa (även om jag nojar över att brösten slutat ömma i samma utsträckning) så jag hoppas att det är ett gott tecken, men en vet ju aldrig, vågar liksom inte bli för positiv och trygg :) 
  • OlManH
    Anonym (ja) skrev 2023-11-15 11:21:00 följande:
    Den är inte över än, är bara i vecka 12 Skrattande  Men ingen blödning sedan min senaste VUL i v 9. Allt har sett bra ut på båda ultraljuden jag gjort och mina läkare har inte varit nervösa... Har nästa undersökning om någon vecka så håller tummarna för att det fortfarande ska se okej ut, men blir lite nevös när jag läser om MA. Jag har fortfarande symtom och mår rysligt illa (även om jag nojar över att brösten slutat ömma i samma utsträckning) så jag hoppas att det är ett gott tecken, men en vet ju aldrig, vågar liksom inte bli för positiv och trygg :) 
    Ser allt bra ut & du är i vecka 12 så går det säkert bra! :)
    All lycka till till er! 

Dag 20 i cykeln startade en 3 dagars blödning (4 om man räknar svagt svagt ljusrosa flytning sista dagen) för min sambo.
    Mest ljusrosa och lite brunt. Dag 2 så va det lite mer, tillräckligt för att hon ville ha binda men mycket mindre än vanlig mens.
    Hon är annars "som en klocka" och har alltid cykel på 28 dagar.
    Kan va jag som ser det jag vill se men hoppas så att det va en nidblödning och inte en för tidig mens.
    Har inte velat be henne ta ett graviditetstest än då hon va helt förkrossad efter MA i somras. Bästa hade varit om det är en graviditet som hon inte upptäcker förens i vecka 8-9 så det är relativt säkert. Man kan ju drömma iaf 💔
  • Anonym (ja)
    OlManH skrev 2023-11-15 11:39:22 följande:
    Ser allt bra ut & du är i vecka 12 så går det säkert bra! :)
    All lycka till till er! 

Dag 20 i cykeln startade en 3 dagars blödning (4 om man räknar svagt svagt ljusrosa flytning sista dagen) för min sambo.
    Mest ljusrosa och lite brunt. Dag 2 så va det lite mer, tillräckligt för att hon ville ha binda men mycket mindre än vanlig mens.
    Hon är annars "som en klocka" och har alltid cykel på 28 dagar.
    Kan va jag som ser det jag vill se men hoppas så att det va en nidblödning och inte en för tidig mens.
    Har inte velat be henne ta ett graviditetstest än då hon va helt förkrossad efter MA i somras. Bästa hade varit om det är en graviditet som hon inte upptäcker förens i vecka 8-9 så det är relativt säkert. Man kan ju drömma iaf 💔
    Åh, förstår att det är tufft och att hon inte riktigt vågar hoppas. Jag känner samma sak, har varit en sådan bergodalbana med blödningarna, där jag flera gånger varit helt säker på att det varit över. Sedan antar jag att det är så livet är, både som gravid men också med barn, att en liksom aldrig slutar oroa sig. Har väntat på att lugnet ska infinna sig, hoppades att det skulle göra det i vecka 12, men nu hoppas jag istället på nästa ultraljud, eller på nipt... Känns som att det kanske är att acceptera att en är oerhört orolig, ibland nästan överväldigande, kanske är vi som som kämpat länge (vi har försökt i fyra år och lyckats genom IVF) eller har förlorat ett frö tidigare extra känsliga. Är en ganska lugn person i vanliga fall så är lite fascinerad över hur jag reagera på det här :) 

Håller tummarna för att det går vägen, vilken dag i cykeln är hon nu? Tänker att om inte mensen kommer finns det ju absolut hopp. Men tycker också att det låter sunt att försöka hålla det ifrån sig en period till om det går :)
  • OlManH
    Anonym (ja) skrev 2023-11-15 12:04:05 följande:
    Åh, förstår att det är tufft och att hon inte riktigt vågar hoppas. Jag känner samma sak, har varit en sådan bergodalbana med blödningarna, där jag flera gånger varit helt säker på att det varit över. Sedan antar jag att det är så livet är, både som gravid men också med barn, att en liksom aldrig slutar oroa sig. Har väntat på att lugnet ska infinna sig, hoppades att det skulle göra det i vecka 12, men nu hoppas jag istället på nästa ultraljud, eller på nipt... Känns som att det kanske är att acceptera att en är oerhört orolig, ibland nästan överväldigande, kanske är vi som som kämpat länge (vi har försökt i fyra år och lyckats genom IVF) eller har förlorat ett frö tidigare extra känsliga. Är en ganska lugn person i vanliga fall så är lite fascinerad över hur jag reagera på det här :) 

Håller tummarna för att det går vägen, vilken dag i cykeln är hon nu? Tänker att om inte mensen kommer finns det ju absolut hopp. Men tycker också att det låter sunt att försöka hålla det ifrån sig en period till om det går :)
    Räkna man inte den korta blödningen som va så är det dag 42.
    Får avvakta så länge som möjligt innan test och hoppas på det bästa :)
  • Anonym (ja)
    OlManH skrev 2023-11-15 13:48:52 följande:
    Räkna man inte den korta blödningen som va så är det dag 42.
    Får avvakta så länge som möjligt innan test och hoppas på det bästa :)
    Då låter det ju ändå lite lovande! Håller tummarna för att det går vägen {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Liza)

Ja, nånstans vecka 8-10 en mycket lätt blödning. Behövde inget skydd men lite blod på toapappret under några dagar. Fullgången graviditet och frisk bebis.

• OlManH
    Anonym (ja) skrev 2023-11-15 15:09:08 följande:
    Då låter det ju ändå lite lovande! Håller tummarna för att det går vägen {#emotions_dlg.flower}
    Verkar bara ha varit en tidig mens. Idag kom mens igen så får hoppas på det går nästa månad istället 😞
  • fazerfazer

Blödde v.8. varje gång jag gick på toa under ca 24h så kom det blod. lite mer än vid min vanliga mens tyckte jag. jag trodde jag fått missfall men så var det inte tack o lov :) fick tyvärr inte komma å kolla på gyn.. betalade privat för att se att allt så bra ut.

• OlManH
    fazerfazer skrev 2023-11-27 15:15:07 följande:

Blödde v.8. varje gång jag gick på toa under ca 24h så kom det blod. lite mer än vid min vanliga mens tyckte jag. jag trodde jag fått missfall men så var det inte tack o lov :) fick tyvärr inte komma å kolla på gyn.. betalade privat för att se att allt så bra ut.

Gott att höra att det gick bra för er :)
Svar på tråden Blödde ni i början på er graviditet?