OlManH skrev 2023-11-15 11:39:22 följande:
Ser allt bra ut & du är i vecka 12 så går det säkert bra! :)
All lycka till till er!
Dag 20 i cykeln startade en 3 dagars blödning (4 om man räknar svagt svagt ljusrosa flytning sista dagen) för min sambo.
Mest ljusrosa och lite brunt. Dag 2 så va det lite mer, tillräckligt för att hon ville ha binda men mycket mindre än vanlig mens.
Hon är annars "som en klocka" och har alltid cykel på 28 dagar.
Kan va jag som ser det jag vill se men hoppas så att det va en nidblödning och inte en för tidig mens.
Har inte velat be henne ta ett graviditetstest än då hon va helt förkrossad efter MA i somras. Bästa hade varit om det är en graviditet som hon inte upptäcker förens i vecka 8-9 så det är relativt säkert. Man kan ju drömma iaf 💔
Åh, förstår att det är tufft och att hon inte riktigt vågar hoppas. Jag känner samma sak, har varit en sådan bergodalbana med blödningarna, där jag flera gånger varit helt säker på att det varit över. Sedan antar jag att det är så livet är, både som gravid men också med barn, att en liksom aldrig slutar oroa sig. Har väntat på att lugnet ska infinna sig, hoppades att det skulle göra det i vecka 12, men nu hoppas jag istället på nästa ultraljud, eller på nipt... Känns som att det kanske är att acceptera att en är oerhört orolig, ibland nästan överväldigande, kanske är vi som som kämpat länge (vi har försökt i fyra år och lyckats genom IVF) eller har förlorat ett frö tidigare extra känsliga. Är en ganska lugn person i vanliga fall så är lite fascinerad över hur jag reagera på det här :)
Håller tummarna för att det går vägen, vilken dag i cykeln är hon nu? Tänker att om inte mensen kommer finns det ju absolut hopp. Men tycker också att det låter sunt att försöka hålla det ifrån sig en period till om det går :)