• Anonym (Jaha?)

Är det pandemi just nu?

Jag har fått tid någonstans och det står att ombokningar är begränsad möjlighet p.g.a pandemi.

Är det pandemi?

Jag trodde det var över med hela coronatiden för länge sedan.

• Svar på tråden Är det pandemi just nu?
  • Anonym (o)

Jaha ska vi gissa om det är en gammal text?

Det är mycket som går runt just nu så helt fel är inte en sån text.

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (o) skrev 2023-11-01 13:59:04 följande:

Jaha ska vi gissa om det är en gammal text?

Det är mycket som går runt just nu så helt fel är inte en sån text.

Vadå gammal text? Jag fick denna kallelse nyligen. Jag har tid slutet av denna månad.
  • Anonym

Att påstå att någonting händer som en följd av en pandemi är inte att påstå att pandemi råder.

• Aliona

Nej, pandemin är över, men många fortsätter att använda den som en ursäkt för diverse saker. 

• Anonym (Jaha?)
    Anonym skrev 2023-11-01 14:48:42 följande:

Att påstå att någonting händer som en följd av en pandemi är inte att påstå att pandemi råder.

Aliona skrev 2023-11-01 14:51:21 följande:

Nej, pandemin är över, men många fortsätter att använda den som en ursäkt för diverse saker. 

Jag skall till vården. Jag har fått tid hos vården. Och det står: ''Med anledningen av pandemin har vi just nu lång väntetid till våra besök, vi har därför begränsade möjligheter till ombokningar.''.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Jaha?) skrev 2023-11-01 15:13:14 följande:

Jag skall till vården. Jag har fått tid hos vården. Och det står: ''Med anledningen av pandemin har vi just nu lång väntetid till våra besök, vi har därför begränsade möjligheter till ombokningar.''.
    Det är väl en typiskt sådan situation där det är relevant att pandemin påverkar även om den inte fortfarande pågår, enorma väntetider byggdes upp under den som fortfarande försöker betas av. 
  • Aliona
    Anonym (Jaha?) skrev 2023-11-01 15:13:14 följande:

Jaha. Ja, det gjorde det ju lite tydligare än i ts. De syftar väl på vårdskulden som uppstod i samband med pandemin. Dvs inte att det ät pandemi fortfarande utan att de har långa köer av månniskor som fick vänta pga pandemin. De har därför begränsat möjligheten till ombokningar för att kunna ge tid till så många som möjligt. 
Svar på tråden Är det pandemi just nu?