• Anonym (Förvirrad fästmö)

Dubbla budskap

Hej!

Det finns en man i mitt liv nu ungefär för tre månader sedan och vingar redan gått genom några uppbrott i reaktionen. Men jag har stadigt bestämt nu mig att stå upp tillsamman. 
    Kommer en situation där han blir anklagad av en vän att ha varit tillsammans med någon annan i vårt uppbrott. När jag frågar vad handla det om så blir han irriterad, fräser ifrån att då får jag gå på tro på andra för han tycker att har bevisat att även i vårt uppbrott så kom han till mig. 

Jag släpper att prata mer om att jag är inte riktigt nöjd med förklaringen för husets frid. Även har sagt att dock det har inte med mig o göra om vi vart isär där han enligt personen har träffat en annan o legat- hade velat reda ut ordentligt för sakens skull att kunna lita på honom och växa fram starkare tillsammans. 
    Han tvärvägrar genom att säga att han har inte gjort något så jag ska släppa det så min magkänsla lät inte mig vara sen dess- jag tog och pratade med personen i fråga som påstod att han vart med nån annan. Ville veta varför var hon så säkert på att det måste ha varit sant. Då förekom att personen som är en kvinna har legat med min nuvarande kille vid ett tillfälle när han vart med en annan i familj. 

Då försöker jag reda ut och säger att jag vill att vi alla som är inblandade ska sitta ner o prata ärligt rakt ut om allt- tvärvägrar han åter igen och tar en sån attityd som jag har svårt att tolka genom att säga att - jag ska inte glömma att det var mitt val, och att jag sa att vi ska lägga allt bakom oss ( - detta har vart sagt pga allt uppbrott vi hade som vi har försökt prata själva med varandra om och om det igen utan framgång, jag menade aldrig att vi ska sopa under mattan saker o ting som kommer att hända i framtiden) och att han visste att jag inte bryr mig?.???

Snälla lighten  me up och säg : har min magkänsla rätt ? Som säger att han försöker dälja att han legat med kvinnan är sant och att han verkligen har träffat en annan och legat med denna så egentligen han kan när som helst göra om det utan att jag skulle ens veta ???? 

Hälsar en väldigt förvirrad fästmö 

• Svar på tråden Dubbla budskap
  • Anonym (origo)

Har jag fattat riktigt att ni varit tillsammans i 3 månader men redan hunnit vara med om några uppbrott? I så fall är du nog mer förvirrad än fästmö. Exakt vad som hänt under ett av dessa uppbrott kan väl inte vara så jätteviktigt i förhållande till det allmänna kaos som präglar er 'relation'. Du bör nog ge upp om det ser så ut efter tre månader.

• Anonym (..)

Låter jobbigt. 3 månader är mycket kort tid och så mycket drama redan, säger mig att dramat bara kommer att fortsätta. 

Att sätta er ner och prata med alla inblandade? No! De andra har ingen skyldighet att sitta och prata med dig eller redogöra för saker. Det är den här mannen och du som behöver bestämma hur ni ska ha det. Mitt tips är : bryt upp. 

• AnnaZL

Efter bara tre månader ska det inte finnas några problem, vad är det som gör att du har beslutat dig för att jobba så hårt för ett förhållande som knappt har börjat och redan är så infekterat?

• Anonym (Mini)

Låter solklart som att han legat med en annan och inte vill vara ärlig med det. Ilskan är ofta ett sätt att dölja. Hade det varit en ren lögn och han brytt sig om dig så hade han varit i panik och väldigt ledsen.

Lägg ner detta säger jag, det finns bättre människor än så. Mycket bättre.

• Anonym (Men snälla...?)

Vem orkar med så mycket drama över ynka 3 månader?

Om man inte är så kär så man bara har ögon för varandra hela första året så skulle jag säga att det inte är nåt att satsa på alls.

• Anonym (Kliar huvudet)

Öh, va?

• Anonym (sådär)

Hans reaktion säger ju allt.

JA han har förmodligen varit med någon annan
    NEJ han kommer aldrig erkänna det
    NEJ han är nog inte rätt person för dig
    JA du borde dumpa och skaffa dig en bättre man

Men tyvärr kommer du nog göra som de flesta gör, slösa bort åratal på att försöka få det att funka och komma ut på andra sidan helt matt och kantstött. När det gäller sånt här verkar folk behöva bränna sig för att förstå, inga råd eller varningar hjälper.

• molly50

Till att börja med så ja,hans reaktion tyder på att han har legat med någon annan.
    Men jag tycker inte att det har så stor betydelse i sammanhanget.
    Ni har bara varit tillsammans i 3 månader och har redan haft så mycket drama omkring er med flera uppbrott.
    Så varför så angelägen om att försöka lappa ihop det?
    Och varför dra in alla andra i era problem?' För det är bara era,ditt och din pojkväns,problem.
    Om jag vore som du så hade jag gjort slut och gått vidare en gång för alla.
    Det där verkar inte vara något värt att satsa på.
    Det kommer bara att vara slöseri med din energi och ditt mående.
    Du är värd bättre än så.

Svar på tråden Dubbla budskap