• sara8888

    41 år med BF slutet på Maj 2024

    Hej,

    Jag är gravid i v 11 med mitt och min mans 3:e barn. Vi har två barn sen tidigare som är 11&14 år.

    Har inte riktigt landat i detta och försöker hitta glädjen och ljuspunkterna med ett börja om. Livet va ju alldeles perfekt innan detta plus på stickan. Barnen vet om bebisen och är otroligt spända och glada över detta barn.

    Nån mer som är 40+ och gravid med en sladdis?

  • Svar på tråden 41 år med BF slutet på Maj 2024
  • Willsam

    Hej 😊 jo här väntas också em sladdis, jag är 41. mina barn är 21, 20, 15 & 14.
    bor söder om sthlm o väntar nu ett barn i april med min nya sambo. Är hans första barn. 


    det var lite jobbigt på ett vis att ställa om som du säger. Men nu är jag i v 16 o barnen vet om det, (blev bättre reaktion än jag förväntade mig) så nu känns det bara roligt 

  • sara8888

    Hej!

    Va härligt att höra från nån i liknande situation. Känns väldigt märkligt att börja om, byta blöjor och läsa barnböcker 😅. Dessutom är man ju inte speciellt ung längre, även om jag inte känner mig så gammal. Jag är som sagt bara i v 11 så jag kanske landar lite mer i detta inom tid.

    känns alltid skönt att höra från någon i samma ålder och som oxå börjar om 😀

  • Willsam

    Ja jag håller med. Det känns ju ändå som en stor skillnad från när man skaffade dom andra.
    det var inte helt lätt att ställa om. Jag tänkte ju kanske inte att jag skulle bli gravid, även om jag såklart förstod att det skulle kunna hända. Så har tagit sin tid att tänka om. Och såklart ifrågasätter man ibland hur det kommer bli denna gång. 


    ja du, blöjbyten, barnböcker o sömnlösa nätter. vad har vi givit oss in på 😂

  • Orkidé8181

    Jag är 42 och väntar en sladdis i februari :)
    har 2 barn sedan tidigare 14 och 17 år, bor också söder om Sthlm :)

  • Willsam

    Ja men vad kul. Vi kan nog bli några stycken här 😊
    jag tänker att vi är ju inte gamla egentligen. Jag har flera bekanta som har små barn och väntar barn. Jag tror bara att det blir lite så att vi började tidigare, o har kommit en bra bit i försäldraskapet med tonåringar o allt vad det innebär.
    Så det blir en konstig känsla med en ?omstart?

  • sara8888

    kul att fler skriver!

    något positivt med sladdis är ju iaf att jag har två pojkar som gärna hjälper till, eller kommer bli tvingade 😅 
    man har ju haft lyxen att kunna träna när man vill på dygnet, göra vad man vill och barnen klarar sig själva. som sagt omställning är ju helt klart den svåraste delen.

    har ni gjort kub och/eller nipt?

    jag ska göra den den 16 nov 🥴 lite nervös faktiskt 

    bor i solna förresten så norra sidan av stan 😀

  • sara8888

    Jag har ju dock ingen i min närhet som skaffar barn nu. Alla har barn i mina pojkars ålder. Denna kommer inte ha något syskon eller kusin i samma ålder. Som ett ensambarn. den kommer bli väldigt bortskämd antagligen 🥴

  • Willsam

    Jag har gjort kub. Var helt inställd på dåliga resultat eftersom man är 40+. Men! Jag fick jättebra poäng! 1:5700 på den ena o 1:17000 på den andra :)
    ja jag har en dotter som är 15, som är överlycklig o vill hjälpa till. Så man har ju faktiskt lite nytta av att ha större barn. 
    o så känner jag att det här ska bli att så mycket som möjligt att ta tillvara på bebistid för man vet hur himla fort tiden går

    jag har ingen som jag umgås med heller som väntar barn. men vad kul att vi bor Runt Sthlm allihopa :) 
    jag går på mvc mama Mia söder. bor i Nynäshamn 

  • Orkidé8181

    Vi har också gjort KUB, fick inga siffror vad jag har sett, fick bara hem ett brev där det stod låg risk?

    mina söner blev lite mer positiva då vi fick veta att det var en kille, de vill ha en lillebror 😅

    jag känner inte heller någon i min vänskapskrets som har småbarn jag var både först och blir nu antagligen sist :)

    lite ångest att börja om har jag haft, samtidigt har jag landat i det och nu är jag i v 25 så nu har vi definitivt landat i vad som komma skall 😊

  • MariaNathalie

    Här är en till 40+ mamma
    jag är 41 år och går in i v 12 på lördag!
    Har också kub den 16/11 super nervös då jag har 4 missfall på rad. Vi har försökt skaffa barn i 2 år nu så vi håller alla tummar och tår nu att det går vägen. 
    lite läskigt nu när symtomen börjar bli mildare också. Men va på vul v 10 och allt såg fint ut då. 
    jag har 2 barn sen tidigare en på 13 och en på 10 
    min nuvarande sambo har inga barn sen tidigare. 

Svar på tråden 41 år med BF slutet på Maj 2024