• Tinadenfina92

V.37 + 6

TW
    Första graviditet, v. 37+6
    .
    .
    .
    .

Skrev tidigare angående vattniga flytningar, att jag åkte in och de va inte fostervatten. Under undersökningen blödde jag lite och efter de har jag haft ljusrosa blodblandade/vattniga flytningar.
    Gjorde undersökningen i onsdags. Har fortsatt vattniga flytningar.
    Har dessutom molvärk och lite hugg, och väldigt mycket sammandragningar,  speciellt efter jag har kissat. Mycket sammandragningar långt ner, så fort jag rör mig.
    Ringde förlossningen för att fråga om detta är något jag behöver kolla upp och de va inte oroade och sa bara att jag skulle ta det lugnt. ????
    Men jag känner mig extremt orolig nu när jag även har sådan påverkan med sammandragningar och mensliknande smärtor o just att jag blöder fortfarande[Inte alls  mycket] men de blir ändå rosa o ibland blodstrimmor.
    Är som sagt orolig över infektion eller om det är fostervatten ändå som kommer ut  eller om förlossningen är på G.
    Är det någon mer som har så här? Eller haft? Hur går det eller gått för er?

• Svar på tråden V.37 + 6
  • Maymom

Är i samma vecka som du.

Får sammandragningar så fort jag byter position när jag ligger i sängen, sitter i soffan, reser mig upp, sätter mig i bilen, går uppför mm... De gör inte ont men hejdar mig liksom i farten. Kroppen känns tung av det. Mycket hugg neråt när han rör sig, vet inte om det är nån nerv han kommer åt eller om han borrar sig neråt.

Har haft trosskydd sedan typ v20 pga vattniga flytningar. Inget blodblandat dock. Det är ju normalt med sköra slemhinnor,  kanske det är anledningen till det du ser?

Mensliknande smärtor låter som att du kan ha börjat få lite förvärkar. Så kanske är det början på något, men förvärkar kan ju komma ett tag innan.

Tror inte du behöver vara orolig, då hade de ju sagt åt dig att komma in. Infektion tror jag märks på lukten, så det hade du nog märkt.

• Tinadenfina92

Åh okej, jag vet inte tycker de är obehagligt när de liksom kommer blodblandat titt som tätt. 
    Ja bebis rör sig väldigt mycket neråt känns så obehagligt och måste typ kissa helatiden även fast jag egentligen inte behöver typ. Lol.

Är det ditt första barn eller har du barn sedan innan? ❤️

• Maymom
    Tinadenfina92 skrev 2023-10-30 00:49:04 följande:

Åh okej, jag vet inte tycker de är obehagligt när de liksom kommer blodblandat titt som tätt. 
    Ja bebis rör sig väldigt mycket neråt känns så obehagligt och måste typ kissa helatiden även fast jag egentligen inte behöver typ. Lol.

Är det ditt första barn eller har du barn sedan innan? ❤️

Har också börjat bli kissnödig utan att egentligen vara det senaste dagarna. Barn nr2 här. Men första var igångsättning så där kände jag nästan ingenting innan de startade igång det. Slemproppen gick tex på sjukhuset, den kan ju annars komma ut lite då och då några veckor innan.
    Förstår att du tycker det, och jag tycker du gör rätt i att ringa in, framförallt om det ändrar karaktär, typ mer, luktar illa, klumpigare eller dyl.

Har du tid hos bm snart igen? 
  • Wonder of wonders

Jag hade så med mitt första barn. Det var helt enkelt på G men tog några dygn innan h*n föddes. Mensvärk liknande smärtorna ökade och de två sista nätterna var det sådana förlossningsvärkar som inte går att missa eller blanda ihop med något annat.

Förstår att de tyckte att du skulle ta det lugnt för man vet inte hur länge det kan hålla på. Men för att underlätta för dig själv så skulle jag råda dig att ta Alvedon, varma bad, vila och bara fokusera på avslappning och smärtlindring.

Lycka till!

Svar på tråden V.37 + 6