Dagisavgift
Hej vad händer om man är sen med en dagiaräkning? Alltså en som ska vara betald sista okt men man betalar i mitten av november? Har hört att soc kontaktas ?
Hej vad händer om man är sen med en dagiaräkning? Alltså en som ska vara betald sista okt men man betalar i mitten av november? Har hört att soc kontaktas ?
Det har jag svårt att tro. Man får väl en påminnelse antar jag. På mitt barns förskola mejlas räkningen ut i mitten av månaden (privat förskola). Jag hade missat att betala en månad och några veckor senare låg räkningen utskriven och ihopvikt på mitt barns hylla. Blev stressad och såg mig omkring i kapprummet och vissa hmhade typ fem eller sex ihopvikta pappersark på sina hyllor så inte hade de (förskolan) superkoll eller låg på där inte,
Nej, men om du inte har råd den här månaden ring kommunen (om det är kommunalt) och meddela så kan betaldatumet flyttas fram oftast.
Annars brukar en påminnelse gå ut.
Slutar man betala (flera månader) kommer däremot platsen att bli uppsagd så småningom, men inte utan samtal innan.
Gissningsvis får du en påminnelse och påminnelseavgift. Om du inte kan betala nu, så ring och be om att få skjuta upp betalningen två veckor. Man ska aldrig bara strunta i räkningar.