• Whenyouneedit

BF Juni - Augusti 2024

När denna tråd skapas kanske inte så många av oss vet att man är gravid. Skapar denna tråd för att följas åt under graviditeten, hur vi mår, vad vi inhandlar, tip och trix, namn etc. Ämnet är vårt och vad vi vill bolla. Berätta gärna lite om er själva om ni vill.

Jag är 32 år, bor med min man i Stockholm. Vi har genomgått en ivf och väntar nu vårt efterlängtade barn. I skrivande stund är jag i vecka 5 (4+4), bf 1/7-24. Har stenkoll på bebisen just nu genom fyra babyappar (Preglife, Preggers, Liberoklubben och BabyJourney). Har verkligen längtat efter att bli gravid, är nästan sist i tjejgänget pga att vi fick kämpa så. Alltid varit så barnkär. Nu vill man bara att tiden skall gå så de där jobbiga veckorna innan v 13 kan springa förbi! 🙏

• Svar på tråden BF Juni - Augusti 2024
  • Whenyouneedit
    Silince skrev 2023-10-30 10:14:21 följande:

Jag har bf 7 juli :) Gick in i vecka 5 idag. 

Vad roligt! Då är vi nära varandra i tid. Har ni berättat för någon ännu eller när/hur planerar ni? :)
  • Silince
    Whenyouneedit skrev 2023-10-30 19:32:37 följande:
    Vad roligt! Då är vi nära varandra i tid. Har ni berättat för någon ännu eller när/hur planerar ni? :)
    Vi brukar vänta till efter KUB. Så ingen annan vet än så länge :) Hur gör ni? :) 
  • Blucky

Har också BF 7/7 :) 31 år, bor i Stockholm, andra barnet. 

• Whenyouneedit

Vi har berättat för de närmsta vännerna (men väldigt få), mycket pga vi gått igenom en jobbig ivf och det har varit omöjligt att smyga med det. Vi kommer berätta för våra föräldrar tidigt också men sen får det vänta till efter v 13 ☺️

• Whenyouneedit
    Blucky skrev 2023-11-02 00:05:04 följande:

Har också BF 7/7 :) 31 år, bor i Stockholm, andra barnet. 

Grattis! Vad roligt 🤗
  • Goodispodis

Testade idag positivt men har svårt att tro på det eftersom jag inte känner graviditetssymtom. Har lätt molvärk runt bäckenet, lite brännande känsla där och lite ömma bröst som inte gör så ont. Är 33 år och försökte i 10 månader. Om allt går vägen blir det bf juli 2024!

• Whenyouneedit
    Goodispodis skrev 2023-11-04 00:32:46 följande:

Testade idag positivt men har svårt att tro på det eftersom jag inte känner graviditetssymtom. Har lätt molvärk runt bäckenet, lite brännande känsla där och lite ömma bröst som inte gör så ont. Är 33 år och försökte i 10 månader. Om allt går vägen blir det bf juli 2024!

Grattis till er! Ett plus är ett plus, så får vi hoppas att allt går vägen. Vi har också kämpat länge så förstår dig, man vågar inte riktigt tro på det ❤️
  • Goodispodis

Tack! Hur går det för er andra? Jag är i vecka 5 (4+2) och känner ingenting just nu. Var tvungen att testa igen för att se om det fortfarande är positivt och det är det. 

• Blucky

Stort grattis! Jag är i vecka 6 (5+0) och fick veta att jag var gravid för två veckor sedan. Har tagit ett graviditetstest en gång i veckan för att se att antalet veckor sedan befruktning ökar. Igår visade den 3+. 

Känner av molvärk och illamående, äter Postafen nu som hjälper bra. I övrigt inga andra symptom än så länge. 

Svar på tråden BF Juni - Augusti 2024