• Anonym (Mormor)

Är som ett frågetecken.

Jag ska ha möte med högre höns på socialtjänsten, dom två utredarna på socialtjänsten + min dotter hennes "pojkvän" och min mor.

Varför? Jo, för min dotter har skrivit till högre bossen och tycker att dom har behandlat oss fel.

Högre bossen har ringt min dotter om ett möte + att högre bossen har sagt att dom har inte gjort nått fel och att det är vi som har missförstott allt.

Jag skulle vilja veta ärligt talat från er nu om dessa tre saker från socialtjänsten inte är fel och om det är våra fel?

Jag har haft hand om mitt barnbarn.

1. Dom skulle ringa min dotter, för jag bett om hjälp då jag och min dotter tyvärr, hade dålig kontakt, men inte gjort de.
    2. Dom skulle ha gjort ett umgänges schema, deras eget val, men inte gjort de.
    3. Dom hade bestämt att placera ut mitt barnbarn och då sa jag att då får ni göra det innan jag flyttar till min nya lägenhet så mitt barnbarn inte behöver flytta igen, och då tyckte socialtjänsten att jag tänkte helt rätt där, men vem fick jag med mig i 4 dagar till min nya lägenhet, jo, mitt barnbarn.

• Svar på tråden Är som ett frågetecken.
  • Anonym (Whip)

Ingen hör kan ju svara på om soc gjort fel eller om det är ni som missförstått eftersom vi inte varit med i er dialog. Men det är ju jättebra att ni får ett möte med dem för att reda ut frågetecknen, tycker du inte det? 

• Anonym (...)

Så "synd" om dig att du fick spendera 4 dygn med ditt barnbarn (ja jag är ironisk).

Du kanske inte har så lätt för att skriva för det är stundtals lite svårt att förstå hur du menar, men då får du också svar därefter. Vi kan bara kommentera utifrån det du skrivit. 

Jag tycker det är bra att ni får ett möte så att ni får reda ut alltsammans. 

• Anonym (Hanna)

Förstår inte riktigt situationen. Schema för umgänge för vem? Var finns pappan till barnet och var bor barnet nu?

• Anonym (Mormor)
    Anonym (Whip) skrev 2023-10-27 06:47:05 följande:

Ingen hör kan ju svara på om soc gjort fel eller om det är ni som missförstått eftersom vi inte varit med i er dialog. Men det är ju jättebra att ni får ett möte med dem för att reda ut frågetecknen, tycker du inte det? 

Så du menar att du inte kan svara på om du tycker socialtjänsten har gjort fel eller rätt genom att dom inte gör det dom har sagt att dom ska göra?

Jag anser att ett möte är onödigt å tar varandras tid när socialtjänsten sagt till min dotter att dom inte gjort något fel och att vi missförstått allt, men det är ju vad jag tycker.

Tänk vilken makt socialtjänsten har bara för dom är en myndighet...

Det är faktiskt inte alla gånger dom har rätt , fast dom tror det...
  • Anonym (Mormor)
    Anonym (...) skrev 2023-10-27 07:05:35 följande:

Så "synd" om dig att du fick spendera 4 dygn med ditt barnbarn (ja jag är ironisk).

Du kanske inte har så lätt för att skriva för det är stundtals lite svårt att förstå hur du menar, men då får du också svar därefter. Vi kan bara kommentera utifrån det du skrivit. 

Jag tycker det är bra att ni får ett möte så att ni får reda ut alltsammans. 

Förlåt om jag inte skriver så bra, men jag har haft mitt barnbarn boende hos mig i 2 månader och jag ville inte att mitt barnbarn skulle behöva flytta med mig till nya lägenheten för att flytta igen.

Och som jag skrev till en här, så tycker jag att ett möte är onödigt när dom ändå inte har gjort något fel, vad finns det då att utreda?

Jag ville bara vet om ni här på familjeliv tycke socialtjänsten har gjort rätt eller fel genom att inte göra det dom sagt dom ska göra?
  • Anonym (Mormor)
    Anonym (Hanna) skrev 2023-10-27 07:46:47 följande:

Förstår inte riktigt situationen. Schema för umgänge för vem? Var finns pappan till barnet och var bor barnet nu?

Förlåt igen att jag skriver så klantigt, men socialtjänsten skulle göra ett umgänges schema mellan mig (mormor) och min dotter.

Pappan till mitt barnbarn dansar efter min dotter och struntar i i båda sina barn, både den som va hos mig och den som finns hos hans mamma.
  • Anonym (Heddiz)
    Anonym (Mormor) skrev 2023-10-28 06:43:04 följande:
    Förlåt om jag inte skriver så bra, men jag har haft mitt barnbarn boende hos mig i 2 månader och jag ville inte att mitt barnbarn skulle behöva flytta med mig till nya lägenheten för att flytta igen.

Och som jag skrev till en här, så tycker jag att ett möte är onödigt när dom ändå inte har gjort något fel, vad finns det då att utreda?

Jag ville bara vet om ni här på familjeliv tycke socialtjänsten har gjort rätt eller fel genom att inte göra det dom sagt dom ska göra?
    .Men det är ju omöjligt för andra att veta om dom gjort fel eller inte..

Klart att myndigheter kan göra fel, eller så kan dom vara sena på att åtgärda sånt dom ska åtgärda..

I vilket fall så är det väl bra med ett möte...
    Då kan du ju ta upp det du skriver om här och fråga dom direkt istället..
  • Anonym (Mormor)
    Anonym (Heddiz) skrev 2023-10-28 07:09:30 följande:
    .Men det är ju omöjligt för andra att veta om dom gjort fel eller inte..

Klart att myndigheter kan göra fel, eller så kan dom vara sena på att åtgärda sånt dom ska åtgärda..

I vilket fall så är det väl bra med ett möte...
    Då kan du ju ta upp det du skriver om här och fråga dom direkt istället..
    Jag har pratat med socialtjänsten om detta så många, många gånger, men ändå händer det inget, men, men, det är som det är för dom har ju inte gjort nått fel ändå.

men strunt samma, kommer ändå inte få nå svar här va ni tycker....

Om nån hade ställt den där frågan till mig hade jag skrivit att dom gör fel...
    Dom är en myndighet och säger saker som dom inte gör, ska inte myndigheter göra det dom säger, eller??
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Mormor) skrev 2023-10-28 06:48:27 följande:
    Förlåt igen att jag skriver så klantigt, men socialtjänsten skulle göra ett umgänges schema mellan mig (mormor) och min dotter.

Pappan till mitt barnbarn dansar efter min dotter och struntar i i båda sina barn, både den som va hos mig och den som finns hos hans mamma.
    Ok, så ett schema mellan dig och din dotter? I syfte att din dotter ska träffa sitt barn då, eller?
  • Anonym (Mormor)
    Anonym (Hanna) skrev 2023-10-28 07:41:46 följande:
    Ok, så ett schema mellan dig och din dotter? I syfte att din dotter ska träffa sitt barn då, eller?
    Ja
  • Anonym (Ida)

Det saknas familjehem och det kan ju varit så att de inte hittade någon placering för pojken innan din flytt. Då var det ju bättre att han stannade med dig de 4 dagarna, hos någon han känner, än att han först fått flytta till ett jourhem och sedan fått flytta igen till ett familjehem.

De som gör allra mest fel här är ju din dotter och pojkens pappa som vägrar att ordna upp sina liv trots stödet från socialen. Din dotter vägrar ju gå med på krav som att söka jobb för att få en lägenhet.

Jag tycker att du lägger din ilska fel här, du ser soc som bovarna, men hade din dotter och pojkens pappa inte varit sådana strulputtar som vägrar betala hyror, vägrar söka jobb osv så hade de ju haft sitt barn hos sig.

Nu är ju pojken i familjehem och din dotter verkar ju inte bry sig alls, hon hade kunnat göra mycket innan hon förlorat honom. Istället för att skälla på soc, skäll på din dotter och pojkens pappa för det är enbart deras fel att pojken nu är i familjehem och inte med sina föräldrar.

• Anonym (Anonym1)

Syfte med tråden? Komma till mötet med soc och lägga på bordet att "Karin6794 på familjeliv.se tycker också ni gjort fel"??

Låter som du behöver sänka garden lite, gå på mötet och se till fakta de presenterar snarare än dina känslor och bias i frågan och ta det därifrån

• Anonym (Kimchi)

Vad fan?? Räckte det inte med en tråd om detta? 

Du kommer ingen vart om du hela tiden har ditt aggressiva beteende mot Soc. Du var heller inte rannsakat dig själv. Din dotter skall inte ha hand om sina barn. Punkt. Inget fel har begåtts. Bäst är familjehemsplacera lilleman. Som nu är gjort. 

Dottern kan ringa och gapa om att fel har begåtts men hon kan fan i mig inte sopa ihop dig själv. Hon har valt din situation alldeles själv. Den motprestation hon skulle höra för att få hjälp sket hon fullständigt i. Dessutom kastade du ut henne OCH barnen. Omsorgsfullt! 

• Anonym (Mormor)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-10-28 09:28:34 följande:

Vad fan?? Räckte det inte med en tråd om detta? 

Du kommer ingen vart om du hela tiden har ditt aggressiva beteende mot Soc. Du var heller inte rannsakat dig själv. Din dotter skall inte ha hand om sina barn. Punkt. Inget fel har begåtts. Bäst är familjehemsplacera lilleman. Som nu är gjort. 

Dottern kan ringa och gapa om att fel har begåtts men hon kan fan i mig inte sopa ihop dig själv. Hon har valt din situation alldeles själv. Den motprestation hon skulle höra för att få hjälp sket hon fullständigt i. Dessutom kastade du ut henne OCH barnen. Omsorgsfullt! 

Soc har säkert gjort rätt, men att säga att dom ska göra saker och inte gör det tycker jag är fel iallafall, sedan får ni säga vad ni vill.

Ja, jag slängde ut min dotter och med henne så följde tyvärr barnen med.

Jag hade kunnat behållit barnen och bara kastat ut min dotter och efter kunnat kontaktat soc och berättat om situationen, men tänkte tyvärr inte så långt då, för att jag va så arg på min dotter som inget gjorde åt sin situation och "glömde" sina barn, speciellt lille man.

Jag önskar om jag nu är/ska vara en väldigt elak mamma/mormor, så hoppas jag att hon aldrig får tillbaka sina barn.

Sedan vet jag att jag kan ha gjort fel, men jag har iallafall funnits där för lille man.
  • EpicF
    Anonym (Mormor) skrev 2023-10-28 10:32:09 följande:
    Soc har säkert gjort rätt, men att säga att dom ska göra saker och inte gör det tycker jag är fel iallafall, sedan får ni säga vad ni vill.

Jag hade kunnat behållit barnen och bara kastat ut min dotter och efter kunnat kontaktat soc och berättat om situationen, men tänkte tyvärr inte så långt då, för att jag va så arg på min dotter som inget gjorde åt sin situation och "glömde" sina barn, speciellt lille man.

Jag önskar om jag nu är/ska vara en väldigt elak mamma/mormor, så hoppas jag att hon aldrig får tillbaka sina barn.

Sedan vet jag att jag kan ha gjort fel, men jag har iallafall funnits där för lille man.
    Det är kanonbra att socialen ordner ett möten mellan er alla (dock förstår jag inte varför din mor ska vara med..) så att ni får reda ut alla missförstånd och få ordning på allt. 
  • Anonym (Whip)
    Anonym (Mormor) skrev 2023-10-28 06:37:56 följande:
    Så du menar att du inte kan svara på om du tycker socialtjänsten har gjort fel eller rätt genom att dom inte gör det dom har sagt att dom ska göra?

Jag anser att ett möte är onödigt å tar varandras tid när socialtjänsten sagt till min dotter att dom inte gjort något fel och att vi missförstått allt, men det är ju vad jag tycker.

Tänk vilken makt socialtjänsten har bara för dom är en myndighet...

Det är faktiskt inte alla gånger dom har rätt , fast dom tror det...

Det jag skriver är att jag inte kan svara på om de gjort fel eller ej eftersom jag inte vet om du ens förstått vad det är de sagt att de ska göra. Det du beskriver här att de sagt att de ska göra är ju baserat på vad du uppfattat att de har sagt. 

Men om du inte anser det vara värt att lägga tid på ett möte för att reda ut saker och ting så är det ju bara att ni inte har något möte och går vidare med era liv? 

• Anonym (Kimchi)
    Anonym (Mormor) skrev 2023-10-28 10:32:09 följande:

Så fan heller du har funnits där för lilleman! Du kastade ut honom. Lät honom bo med en miffo till far och farfar. Hur kunde du? Du var arg på dottern så barnen åkte med på samma gång och sedan undrar du varför lilleman blir familjehemsplacerad. Du brister rejält i omsorgen. Ingen av er ska ha barnen. 
  • Anonym (Mormor)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-10-28 22:11:14 följande:
    Så fan heller du har funnits där för lilleman! Du kastade ut honom. Lät honom bo med en miffo till far och farfar. Hur kunde du? Du var arg på dottern så barnen åkte med på samma gång och sedan undrar du varför lilleman blir familjehemsplacerad. Du brister rejält i omsorgen. Ingen av er ska ha barnen. 
    Det var inte jag som lät lille man bo med far&farfar det var soc...

Jag gjorde fel då jag slängde ut min dotter då barnen hennes följde med på ett snöre, hade jag tänkt till på en gång så skulle jag bara slänga ut henne å behållit barnen, men så tänkte jag inte då, sorry, men du kanske tänker på allt när du blir fruktansvärt arg och det är ju bra så fall.

Lille man bodde hos mig i 2 månader, så jag har visst funnits där för han....
    sedan får du säga vad du vill....

Jag står för mina brister, mer än vad vissa andra gör....
Svar på tråden Är som ett frågetecken.