• Anonym (Ja)

Gravid? Om inte vad?

Hej, är lite osäker och behöver kolla om någon har fått samma. 

fick min mens den 21 oktober. 3 dagar innan beräknad mens. Under tiden jag haft mens så har jag fått åka in till akuten pga bröstsmärtor som la sig efter 2 dagar. Nu har jag brännande känsla över mage, precis under bröstet. Varje morgon vaknar jag och mår illa, äter och mår illa konstans. Är inte känslig för lukt eller så. Har testat mig 2 gånger men de negativt. känner mig yr och allmänt konstig i kroppen. 
    så mina symptom är, brännande känsla, och obehag i bröstkorgen, mår illa typ konstant men har lagt sig lite nu, och yr. 

vad kan de vara om inte gravid, och har precis haft mens fick mina symptom under mensen så är de möjligt? Den kom som vanligt inget udda. Någon som varit med om samma? Va kan ja göra 

• Svar på tråden Gravid? Om inte vad?
  • Anonym (Aj)

Min första tanke är gallan? Ev gallsten?
    Vad sa de på akuten när du åkte in??

• Anonym (Ssk)

Låter precis som magkatarr. Smärtan över magsäcken. Precis i mitten av magen. Brännande smärta i kombination med illamående tyder också på det. Konstigt att de inte sa något om det på akuten. Prova att köpa omeprasol och ät det i några dagar. Går det inte över hade jag sökt vårdcentralen. 

Njursten/gallsten tycker jag inte det låter som. Sitter oftast längre ner och smärtan kommer oftast i intervaller. 

• Anonym (Aj)
    Anonym (Ssk) skrev 2023-10-27 08:22:41 följande:

Låter precis som magkatarr. Smärtan över magsäcken. Precis i mitten av magen. Brännande smärta i kombination med illamående tyder också på det. Konstigt att de inte sa något om det på akuten. Prova att köpa omeprasol och ät det i några dagar. Går det inte över hade jag sökt vårdcentralen. 

Njursten/gallsten tycker jag inte det låter som. Sitter oftast längre ner och smärtan kommer oftast i intervaller. 

Intressant! För mig sitter magkatarr mellan revbenen typ, när det är riktigt illa kan det kännas neråt också.
    Gallan för mig blir under revbenet, ut i ryggen, ibland både kräks jag och bajar samtidigt.
    Fick så ont en gång att jag var söker på att jag skulle dö, värre än mina förlossningar...
    Njursten sitter längre ner, absolut!
  • Anonym (S)

Låter inte som graviditet. Dock ingen medicinsk utbildning. Men att både ha negativt graviditetstest och mens är det inte så troligt att det är graviditet. Prata med vårdcentralen. Spänna i brösten kan det göra när man har mens också. Man brukar inte heller få så mycket symtom så tidigt i en graviditet heller, finns såklart dom som känner av tidigare. Men av det du skriver så r det förmodligen något annat som en VC får titta på. 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Aj) skrev 2023-10-27 08:09:04 följande:

Min första tanke är gallan? Ev gallsten?
    Vad sa de på akuten när du åkte in??

jag åkte in för bröstsmärtor och jätteont på vänster sida. de tog bara ett EKG och de visade inget, ssk sa att det kan vara början till lunginflammation men och blev den hemskickad. 2 dagar efter de sökte ja hjälp på VC och de lyssnade bara på lungorna och de såg bra ut. Men problemet e de, de började vid bröstet huggningar, gick  över till illamående med lite huggningar och ont i magen. Nu är illamåendet halvt borta och har bara brännande känsla precis under brösten i mitten över magen. vet liksom inte ens vad jag ska söka för eller vad de kan vara 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ssk) skrev 2023-10-27 08:22:41 följande:

Ja jag vet inte de tog bara EKG och de visade normalt då ja sökte för bröstsmärtor, huggningar. men smärtan liksom ändras, först det och sen i kombination till illamående, sedan till lite ont i olika delar av magen liksom att de sticker. Nu sen igår fram till, t.o.m när jag vakna så känner jag fortfarande ett obehag precis över magen under bröstet. Brännande, obehag, kan inte beskriva. 
  • Anonym (Aj)

Jag håller med de andra iaf om att det troligen inte är någon graviditet. Du lär iaf inte få några säkrare svar av oss än om du söker hjälp igen. Du får väl tjata på dom.

Svar på tråden Gravid? Om inte vad?