Inlägg från: Anonym (Hejhej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hejhej)

Gravid med BF Juli ♡

Va roligt att läsa alla inlägg och kommentarer här! Jag tror jag är i vecka 6 nu. Första graviditeten! Ska på första besöket på onsdag. Har så mycket frågor så de kommer väl få avsätta extra tid för att hinna svara på alla😅😄 
    Skönt att läsa att det är fler som inte har några symptom. Jag hade bara "mensvärk" någon dag där runt dagarna som mensen "skulle ha kommit" men inget mer. Har gjort flera tester för det är så svårt att tro på att det är sant när man känner sig precis som vanligt. Men antar att man borde vara tacksam över det.. 
    Just nu vill jag bara att tiden ska snabba på rejält. Tänker på det här hela dagarna och hoppas att allt ska gå bra. 

• Anonym (Hejhej)

Någon annan som har problem med finnar? Har fått så otroligt mycket finnar i ansiktet under senaste veckan. (Är i vecka 7+3) Ytligt kanske men får lite smått panik ändå. Någon som har något tips på hudvård? 

• Anonym (Hejhej)
    Villblimamma98 skrev 2023-12-06 20:43:55 följande:

Jag har fått sinnessjukt mycket finnar. Hela ansiktet. Dem gör verkligen ont och vägrar försvinna :(

Nej när man blivit av med någon så har det redan dykt upp flera nya🤦 Känns hemskt när ja tar på ansiktet och känner massa knottror och "knölar" överallt... Har som tur är typ inga andra symptom så får vara glad för det såklart. 
  • Anonym (Hejhej)

(parkblomman 1) Ja så är det ju förstås.. får väl bara acceptera det och köpa bättre foundation helt enkelt 😅

• Anonym (Hejhej)

Ja det gäller väl att hitta sina egna rutiner osv också. Håller tummarna att det avtar lite framöver iaf🙏 Tack! 

• Anonym (Hejhej)

Hej! Fortsätter skriva här och hoppas några är kvar.. tycker det är skönt att vara anonym så undviker fb ett tag till. 
    Har ni gjort blodproverna inför kub testet än? Jag gjorde idag och fick svar på 1177 direkt. Hur vet man vad som är bra/mindre bra provsvar? Hittar inga referensramar någonstans och blir nervös när ja läser andras provsvar som skiljer sig från mina.. 

• Anonym (Hejhej)

Nej det är om 2 veckor... Ja okej då får man inte veta något innan dess alltså 😩 Tänkte om man kunde veta på ett ungefär om man ligger rätt i proverna. 
    Alltså den här väntan alla dessa veckor... Jobbigare än ja trodde. Kan inte njuta alls av det här, vill bara veta om det är något i magen och om det ser bra ut nu..

• Anonym (Hejhej)

Åh va skönt! Då kan man slappna av lite 👏 Håller med om att det känns overkligt, vågar knappt tro att jag är gravid fortfarande. Är bara i v 10+5 nu, men får knappt plats i byxorna ändå😅

• Anonym (Hejhej)

Ja okej! Har inte orkat ge mig in i de engelska texterna..(kanske lika bra iof😅) 

Ja fick 
    0.80 på papp-a 
    14.6 på hcg 

Verkar som jag har väldigt lågt hcg om man jämför med andra så det är det jag är lite orolig över vad det kan innebära.. 

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Fyran) skrev 2024-01-05 14:59:09 följande:

Jag hänger också kvar här med sonen träffade jag en bekant i gruppen på Facebook och vi är inte redo att gå ut med graviditeten offentlig än. 

Ja det är lite det jag är rädd för också med facebook så väntar ett tag till. Bor i en liten kommun så sånt här kan spridas snabbt har jag märkt..
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Fyran) skrev 2024-01-12 08:26:54 följande:

Kub igår allt såg bra ut! 1/20 000 på testerna så skönt 😃  11/7 :) 

Åh va skönt! Ja har ultraljudet på tisdag, är väldigt nervös men skönt att det äntligen (snart) är dags. Vad hade du för resultat på blodproverna? 
  • Anonym (Hejhej)

Såg nu att du redan skrivit det 😄

• Anonym (Hejhej)

Nu har ja varit på kub och allt såg bra ut så nu ska ja försöka slappna av lite mer 😄 Vilken konstig känsla att se att det verkligen är någonting i magen! 
    Tänkte berätta för familjen i helgen nu när det känns mer verkligt. Har ni berättat än? 

• Anonym (Hejhej)
    Lisa med kniven skrev 2024-01-19 13:53:31 följande:

Jag har också varit på KUB nu och allt såg bra ut. Tog ett tag för barnmorskan att kunna mäta för det var konstanta vändningar och flaxande med armar. Men till slut gick det. Fick 1:20 000 på testerna och de fastställde bf till 25 juli. Så skönt att kunna andas ut lite. 

Vi berättade för min mamma (och därigenom min pappa) och min svärmor så fort vi plussade. Efter kub berättade vi för resten av våra familjer. 

Nu är frågan när man ska ta upp det på jobbet. Hur tänker ni? 

Ja fick 27 juli :D 
    Jag berättar för chefen idag. Funderar på att berätta för kollegorna nästa vecka. Tycker fortfarande det känns konstigt att berätta faktiskt, har så svårt att ta in att det är "sant" eftersom jag knappt har symptom. 
  • Anonym (Hejhej)

Har berättat för familj + några vänner i helgen. Kändes som allting blev mycket mer verkligt när man sa det högt och såg folks reaktioner 😄 nu känns det mer på riktigt än innan och börjar sjunka in mer. Längtar redan till rutin ultraljudet, så långt dit 😅 

En annan fråga! Hur tänker ni med vaccin? Har bestämt mig för att ta kikhostan men det är ju längre fram. Känner mig lite osäker på covid påfyllning och influensa vaccinet. Lutar åt att ta bara influensa och kikhosta. (Har tre covid doser redan) 

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡