Inlägg från: Fruffe |Visa alla inlägg
  • Fruffe

Gravid med BF Juli ♡

Hej på er! 

Jag plussade igår. Inte berättar för mannen än men tänkte att det blir en perfekt farsdagpresent imorgon 😍 
    bf 21a juli. har en dotter sen innan född april 2021. Vi har försökt till o från sen januari så detta är efterlängtat. Hoppas allt går bra bara, man är ju alltid lite nojig såhär i början. Fick ett Missed abortion 2020 i vecka 12 så jag vågar inte andas ut än. Håller tummarna för oss alla. Är också gärna med i en fb grupp ❤️ 

Kiwi157, 4 juli, första barnet
    BeeHappy, 5 juli, andra barnet
    Silince, 7 Juli, fjärde barnet
    Hund1234, 8Juli, femte barnet 
    Anonym (pcos), 9 juli, andra barnet
    cocospocos, 11 juli, andra barnet
    Link92, 12 juli, andra barnet
    Goodispodis, 14 juli, första barnet 
    GuldKvinnan, 15 juli, första barnet
    Tjatalagom, 15 juli, första barnet 
    Snarttrettio, 17 Juli, första barnet
    Fruffe, 21a juli, andra barnet
    Ememem, 22 juli, tredje barnet

• Fruffe

Jag gjorde ett test med veckor idag. Fick 1-2. Dock blöder jag lite och har gjort i 3 dagar. Inte mycket men ändå varje gång jag går på toa?. Vågar inte ta ut något än? vad Tror Ni? Kan det vara nidblödning eller är det kanske början på ett missfall? :(

• Fruffe
    Snarttrettio skrev 2023-11-12 12:42:26 följande:
    Hur långt gången är du? :) hur mycket blöder du?
    Jag plussade första gången i fredags, BIM är idag. Så inte så långt. blöder lite då och då. Inte alls lika rikligt som en mens men varje gång jag går på toa kommer det blod på pappret samt kom i trosorna igår. Får väl se om testen blir starkare eller svagare? 
  • Fruffe

Godmorgon på er. Jag plussade ju för 6 dagar sen, blöder dock lite fortfarande. nån som har erfarenhet av detta? Kan det vara ofarligt? Gravtestar varje dag och det blir bara starkare och starkare. En annan fråga. När kan man tidigast göra VUL? Vill veta så allt är ok. utöver blödningarna mår jag ganska bra, lite känslig för vissa dofter och lite illamående på morgonen innan frukost. Hur mår ni? ❤️ hoppar nog inte in i fb gruppen förrän jag gjort ett VUL. Sista frågan: när ringde ni barnmorskan? Jag har inte ringt än men tänkte kanske nästa vecka. 

• Fruffe

Vågar typ börja tro på graviditeten nu. 

fick äntligen 3+ på veckoindikatorn. Är vecka 5+1 idag. Men blödde ju en vecka kring bim och varit orolig. Bokade in inskrivning hos bm idag och ska dit nästa vecka, då ska vi även boka ett vul i vecka 7+0. känns så bra. Jag tror jag väntar med fb gruppen tills dess. Men kul att följas allihop. 

ska nån här göra nipt? vi har bestämt oss för att göra det (privat) och först efter det kommer vi berätta för nära o kära. Hur tänker ni? ❤️

• Fruffe

Hej! fint o läsa om hur alla har det. Och att följas åt. Jag mår oförskämt bra, nästan så jag ibland tror att jag inte är gravid? Mitt sug är sushi och risgrynsgröt haha! 

jag skrev in mig hos bm idag. Kändes skönt o kul. Vi bokade ett ultraljud 11 december så jag förhpppningsvis får se ett litet tickande hjärta och tro på att allt är som det ska. har ni gjort tidigt ultraljud? Kommer va i vecka 8+0 på ultraljudet. 

• Fruffe
    Parkblomman1 skrev 2023-11-29 19:47:05 följande:
    Vad skönt att du mår bra, njut!

jag mår bra bortsett från hungern som rubbar hela mina dagar. Men knappt något illamående alls förutom när jag borstar tänderna? då hulkar jag?
    har ingenting alls jag är speciellt sugen på snarare mycket saker jag inte är sugen på.

jag skrev in mig i måndags och är idag 5+6. Där jag bor erbjuds ultraljud först i vecka 13(!!!).

så jag ska åka till en större stad för att gå på ultraljud 7+0, privat givetvis. har även bokat ett privat i min stad när jag är 8+3 om jag ej missminner mig.

Njuter absolut 😍 åh fattar helt. jag är fett känslig mot dofter. Typ ost? Så konstigt haha! Jag älskar ost egentligen. 

aaah fattar att du åker till en större stad och bokar själv. Hade jag också gjort. man vill ju veta allt allt är bra ❤️

• Fruffe
    Villblimamma98 skrev 2023-11-29 19:59:57 följande:
    Jag har ett tidigt ultraljud bokat privat 14/12 I vecka 7+0. Erbjuds inte tidiga här i stockholm. Även bokat 22/12 i 8+1 inför julafton 
    Aah; jag fick boka tidigt. Bor i sthlm. Men betalar såklart för det. annars va det vecka 12 på kub som var tidigast hos min BM. om allt ser fint ut i 8+0 på ultraljudet kommer vi berätta för familjen på julafton. Har ni berättat eller när ska ni berätta? 😍
  • Fruffe

Underbart att ni fått se era små hjärtan ❤️ jag längtar till på måndag när vi ska dit. Tiden går såååå långsamt haha! 

• Fruffe
    Parkblomman1 skrev 2023-12-07 15:14:13 följande:

Har nu varit på tidigt ultraljud. Barnmorskan trodde att jag fått MA så ska försöka få en tid hos gynekologen för att få det bekräftat :/

Usch fy vad jobbigt :( beklagar. 
  • Fruffe

Idag va vi på tidigt ultraljud och fick se ett tickande hjärta. Såååå glad! 😍❤️

• Fruffe

Skicka gärna fb länken igen så jag kan hoppa in i gruppen 😍

• Fruffe

Kul o hänga här lite även om det mest är på fb nu. 

jag ska på kub på måndag och är nervös. Hoppas allt ser fint ut. Kan dock inte se mina blodprov så vet inte vad jag har för svar på dom. 

kul att allt såg fint ut på kub för er! ❤️

• Fruffe
    Princess27 skrev 2024-01-05 15:52:17 följande:

Hej, 
    Igår var jag på mitt första ultraljud vecka 13. Vad tror/gissar/ser ni de blir pojke eller flicka? //

Finns en tråd om just detta. Lägg bilden där. :)
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡