Inlägg från: Anonym (Anonym (pcos)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym (pcos))

Gravid med BF Juli ♡

Jag slinker in här jag med! :) Fick egentligen svagt positivt på stickan för flera dagar sen men nu har bim passerat och ingen mens i sikte. Bf 11 juli! Är otroligt rädd för missfall då jag fick tre st innan min dotter blev till under 2022. Vågar inte lita på detta förrän jag får göra ett vul. Inga symtom här mer än mensvärk. Hoppas verkligen att den lille får stanna nu!

• Anonym (Anonym (pcos))

Jag vet inte hur det blev när jag räknade ut bf men enligt Preglife är det nu 9/7. Jag oroar mig massor fast man inte kan påverka det. Är bara i v 4+3 och avskyr faktiskt dom här första veckorna. Ska ringa gyn på mån och boka in ett vul när man är runt v 8. Vad har ni för symtom? Här är det bara molvärk och inget annat!

• Anonym (Anonym (pcos))

Ja det är bäst att vänta lite så man inte riskerar att inte kunna se nåt än. När jag väntade min dotter så gjorde jag ett vul privat i v 9. Tänker att v 8/9 är rimligt. Jag ska ringa på mån så jag har en bokad tid lite längre fram. 

• Anonym (Anonym (pcos))

Ja jag vet! Väntan och ovissheten är värst. Men just nu går det inte att se nåt. Bara gravtesten som man får lita på tills dess och ja.. symtomen också om man har några. Jag har fått för mig att molvärken är borta nu! Analyserar och känner efter hela tiden. Sa till sambon att om jag får missfall vill jag ha ett glas vin och brieost som tröst. Vad skönt att du har fått lite symtom redan några dar efter äl. Hur tidigt testade du positivt? Alltså hur svarar man till särskilda personer? Nu blir ju det här ett vanligt inlägg Skrikandes

• Anonym (Anonym (pcos))
    tjatalagom skrev 2023-11-04 16:14:57 följande:

Du klickar på kugghjulet högst topp i ett inlägg, då kan du citera.

jag plussade på äl+10. Äl + 9 var negativt och tempen sjönk lite så jag var inte alls beredd på ett plus😅 mina bröst ömmade ända från äl, men blev svullna lagom till pms. jag började ha molvärk redan äl+ 5 och det gjorde mig fundersam. har idag också haft migrän, hoppas inte det tänker komma som symptom 🥲🙈 blir utslagen flera dagar av det. Men ja, nu känner man allt efter. Min man vågar inte heller tro på det här så han köpte ett digitalt test för att få det svart på vitt. 

tror vi kommer vara lite vaksamma, testa och tempa fram till vul ❤️ konstigt ändå, att man har svårt att vara riktigt glad när det väl händer😅

Haha, letade överallt efter en flik med "svara" men hittade inte 😂 Tack! Samma här, fick positivt äl +10 och då var det jättesvagt, nu är det nästan lika starkt som kontrollstrecket. Har endast tagit stickor, ska ta cb-test med veckoindikator runt v 7 (om jag kommer så långt). Kommer köra med stickor också fram tills vi får göra ett vul. Migrän är rent skit! Hoppas det bara är tillfälligt ❤️❤️ 
  • Anonym (Anonym (pcos))

Är avis på er som känner symtom! Jag känner mig NOLL gravid så måste erkänna att jag är lite orolig. Molvärken jag hade de tre första dagarna runt bim försvann. Varken spänd i mage eller i brösten. När jag var gravid med min dotter så kom de riktiga symtomen runt v 6/7. På ons går jag in i v 6 om det rullar på som det ska så får se om det smäller på närmste helgen.

På inskrivningssamtalet ingår inget vul utan ni går igenom formuläret du har fyllt i, pratar symtom, lämnar urinprov, m.m. Bm kommer eventuellt boka in dig på kommande ultraljud längre ffram. Jag och sambon har inte diskuterat nipt denna gång än men jag kan absolut tänka mig göra det. Var väldigt nära på att göra det med mitt första barn men sen tänkte vi att vi får lita på kub istället. Blev himla bra då vi fick en frisk dotter 😊 Jag ska ringa gyn och boka in ett vul när jag är runt v 8/9 då man garanterat bör kunna se ett litet tickande hjärta, därefter ska jag kontakta mvc för inskrivning om fostret lever.

• Anonym (Anonym (pcos))
    Snarttrettio skrev 2023-11-06 15:36:29 följande:
    Här är en till med Bf Juli 2023.
    Jag har haft ca 7 missfall tidigare och räknar helt klart med missfall igen... Jag plussade idag ÄL+10 vilket är ovanligt tidigt för mig...
    Någon här med en massa missfall?
    32 år snart och inga barn sedan tidigare. Försökt länge
    Grattis! Håller tummarna för att det går vägen denna gång ❤️ Jag fick tre missfall innan den fjärde blev en lyckad graviditet. Jag var otroligt deprimerad under den tiden då jag trodde att något var fel. Själv var jag 32 då och precis innan vi skulle få göra en missfallsutredning så blev jag gravid igen och då satte den sig. Har du fått göra någon utredning efter de tre första missfallen?
  • Anonym (Anonym (pcos))

4+6 här nu och känner absolut ingenting! Dock har jag fått en redig förkylning! 😩 Om detta är en normal graviditet så tycker jag den är snarlik som med dottern. Då hade jag inga symtom förrän i v 6 då molvärken och spända tuttar började komma. I v 7 kom illamåendet. Blir det liknande som sist så är det inte så konstigt att jag inte känner nåt än. Dock hade jag molvärk runt bim som sedan försvann efter typ tre dagar vilket jag tycker är märkligt!

• Anonym (Anonym (pcos))

Idag går jag in i v 6. Fick för mig att det ilade i höger äggstock och började direkt noja för utomkveds! Tog ett test som visade starkt positivt (kan ju göra det ändå). Vid två av tre missfall under 2021 så hade jag samma problem fast med en betydligt intensivare smärta, fått åka in akut men de har aldrig kunnat sett något. Sen har blödningen kommit några dagar senare. Alltså jag orkar inte en gång till! Fortf inga symtom men känner mig varm och trött men det kan ju även bero på förkylningen samt min lilla 1-åring 🙈 Jaja, tiden får visa vad det blir men har inga höga förhoppningar här!

• Anonym (Anonym (pcos))

Jag håller med! Man är orolig med eller utan symtom. Imorde ringde jag gyn och bokade en tid för vul den 23/11, är då i v 8. Känns skönt att ha en tid bokad för det. Nu kan bara tiden visa om jag får fortsätta vara gravid eller inte med eller utan symtom.

• Anonym (Anonym (pcos))
    tjatalagom skrev 2023-11-08 14:02:56 följande:
    Åh vad skönt. Har inskrivning den 23e men somsagt gör de inget ultraljud så tidigt här där jag bor. Så får vänta till v.11 eller gå privat. Kanske bokar privat faktiskt om den extrema "mensvärken" inte går över. så man får se att allt är ok och att ett hjärta pickar ❤️

när är det vanligast med missfall? Före v. 12 såklart och om man får kemisk. Men är det nån vecka Före 12 man kan se som "milstolpe" att risken blir mindre och mindre?
    Jag har bokat ett vul privat så det är inte via allmänna vården, därefter om allt ser bra ut kommer jag ringa mvc om inskrivning. Jag kommer även få göra kub runt v 12 genom allmänna då man har rätt till det här i Sörmland. Så orättvist att inte gäller samma i hela landet!

Svårt att svara på din fråga om missfall då jag inte är någon expert. Min privata gyn sa sist när jag var gravid med dottern att det var 95% chans att graviditeten fortsätter om man har fått se hjärtat slå. Då var jag i v 9.
  • Anonym (Anonym (pcos))

Det vore jättekul att ha en fb-grupp! Jag går gärna med om den inte är för många, dvs under 50 pers Flört

Bf juli 2024
    BeeHappy, 5 juli, andra barnet 

GuldKvinnan, 15 juli, första barnet
    Anonym (pcos), 9 juli, andra barnet

• Anonym (Anonym (pcos))
    tjatalagom skrev 2023-11-13 20:09:28 följande:
    Tack för mycket lugnande ord❤️ nej har aldrig haft missfall. Det är helt första gången jag är gravid så jag har ingen aning om något!
    ska försöka passa på att njuta av att inte ha starka symptom, njuta av att det är vår lilla hemlighet och njuta av att fönstershoppa bebissaker❤️
    Att du har ömma bröst och stark molvärk är ju tillräckliga gravsymtom som bara är positivt 😊 Det kommer gå bra ska du se ❤️ Jag är i slutet på v 6 nu och har fortf inga symtom och då menar jag varken ömma bröst eller molvärk. Är orolig för att något inte står rätt till nu då jag alltid haft symtom under mina tidigare graviditeter oavsett missfall eller inte. Den här ovissheten tar kål på en men man får helt enkelt ta en dag i taget och våga tro på att man faktiskt är gravid och att allt ska gå bra. Lättare sagt än gjort 😂
  • Anonym (Anonym (pcos))
    tjatalagom skrev 2023-11-14 09:34:39 följande:
    det känns som att man oroar sig oavsett symptom/avsaknad av symptom 😅😂 och att söka upp saker på nätet flera gånger om dagen hjälper ju inte😅

era värmande ord har verkligen hjälpt mig❤️ imorse vaknade jag och kände enbart glädje för det lilla i magen. Känns som att jag måste njuta och ta vara på det oavsett hur det slutar. Annars kommer jag ångra mig!
    Japp så är det! 😂 Google är ens bästa vän många ggr men även ens värsta fiende! Man blir helt enkelt knäpp!

Skönt att du vaknade med glädje och ja njut för man vet aldrig vad som kan dyka upp sen 😅 Jag försöker ha delmål för att överleva den här första tiden som är gravid.

Delmål 1. Imorn kommer jag ta ett test med veckoindikator och hoppas på att få +3 veckor
    Delmål 2. Vul den 23/11
    Delmål 3. Kub eventuellt nipt
    Delmål 4. Hoppas på att få känna fladdret innan rul
    Delmål 5. Rul
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡