Inlägg från: Anonym (Ett svagt plus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ett svagt plus)

Gravid med BF Juli ♡

Stort grattis till din graviditet Lyksa! Jag fick ett svagt plus på stickan igår ♡ BF 5 juli om det går vägen för det lilla livet. Ska vänta någon dag till och sedan testa igen. 

Känner du av några symtom redan? Här har jag haft mensvärksliknande värk från och till en vecka snart. Det är inte något jag har i vanliga fall. Jag har också reagerat väldigt starkt på dofter senaste veckan, det är en pina i kollektivtrafiken måste jag säga hehe

Nu på morgonen fick jag ett starkt positivt test ♡ Trots att jag fick ett MA i vecka 13 nyligen känner jag mig förvånansvärt lugn och förväntansfull att det här ska gå vägen :) 

Hur mår ni? 

Här är der lätt till irritation, lite lättare gråtmild och svag mensvärk i ländryggen just nu.. Inget illamående eller trötthet ännu som tur är iaf! 

Stort grattis Emilian2018! Jag känner igen mig i lugnet denna gång Hjärta  Hoppas att det kommer gå vägen för oss båda nu efter flera missfall! 

Här blev det ingen stor överraskning inför sambon eftersom jag i flera dagar sagt att jag nog allt tror att jag är gravid Oskyldig

Jag har berättat för min mamma, syster och två vänner redan. Jag har bara så svårt att hålla mig och inte dela glädjen haha! Jobbet kommer det dröja väldigt, väldigt många veckor innan jag säger något. 

Bokade in ett inskrivninggsamtal nästa fredag (om 1,5 vecka).. då är jag nog i v 5+5. Eftersom jag haft ett MA i v 13 nyligen kommer jag begära ett vul i v 6-7 den här gången. Jag känner mig oväntat trygg i att det lilla embryot mår bra där inne, men det känns ändå viktigt för mig att göra ett vul. 

Går in i v 6 (5+0) idag! Molvärken är borta och igår märkte jag av ett tydligt symtom som jag känner igen från tidigare graviditeter - andfåddheten! Andas som en elefant vid minsta lilla uppförsbacke :) 

Annars inget illamående, inga spända bröst. Har inskrivningssamtal på fredag och hoppas att de ger mig ett vul som jag vill ha pga MA i v 13 nyligen (ingen mens emellan till denna graviditet). 

Ang kub/nipt kommer vi att betala för nipt och därmed tacka nej till kub (är över 35 år). Hoppas dock att jag kan få ultraljudet som hör till kub utan att behöva höra sannolikheten, får ju svaret på nipt så vill inte ha någon sannolikhet som kan spöka med oron i onödan. 

Vi får se hur det går för mig och min lille.. Hade en blödning i onsdags i 6+4 (under hela dagen ca en matsked sammanlagt), lite bruna flytningar med svarta trådar i på torsdag morgon och därefter ingenting. Ingen smärta. 

Känner mig gravid fortfarande.. illamående och ömma bröst. Men har ett MA i vecka 13 i bagaget så jag vet att min kropp kan "lura" mig med gravidsymtom i flera veckor. 

Sökte mig till gynakuten igår efter att desperat sökt en mottagning för vul innan helgen utan lycka. Det var ett misstag. Satt där i 7 timmar innan jag uppgivet gav upp pga yrsel och hunger. Tydligen jobbade bara en läkare på alla patienter den dagen. Jag blir så otroligt ledsen och besviken att vården misslyckas så totalt ibland. 

Hoppas ni får en fin helg alla och att ni slipper blödnignar som skapar så otroligt mycket oro Hjärta

Fick se ett litet hjärta slå idag på vul Hjärta är idag i 6+5. Varit så otroligt orolig pga en större blödning förra veckan. Vill tipsa alla som bor i Stockholm och behöver vård/ultraljud att söka er till Octaviakliniken på Södermalm. Fick ett så otroligt fint bemötande, man är ju verkligen skör efter missfall och blödningar, men även utan det i bagaget kan ju oron verkligen ta över. 

Jag tror att du som skriver ovan om att vi ska få missfall och att du inte får stöd i gruppen endast försöker provocera, trolla eller fjanta dig. Om du är seriös tycker jag synd om dig för att du inte känner dig sedd. När jag har skrivit om mina svårigheter eller lycka i gruppen så har kanske en person eller ibland ingen svarat, men det är inte antalet svar det handlar om. Bara att ha en plats att skriva på, veta att många läser och känner igen sig och tycker synd om mig eller glädjs med mig även om de inte skriver det, räcker för att känna en samhörighet. Jag läser och följer allas resa i gruppen, men jag har inte heller möjlighet att svara på allt. Jag har nog kanske svarat på någons inlägg 1-2 ggr. Så jag svarar inte mycket och förväntar mig heller inte jättemycket svar. Och det är helt ok. Hur många svar har du skrivit till de som mår dåligt? 

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡