• Anonym (Urkeds)

Exet ändrar sig om bodelning hela tiden

Flyttade isär för flera månader sen, pga återkommande konflikter har bodelningen tagit tid men vi har väl kommit fram till att hon ska behålla huset. Hon ansåg sig ha råd att köpa ut mig men vägrade berätta hur.

Sen har det kommit olika bud hela tiden, först så räknade hon ut nånting, sen visade jag det för en bekant som föreslog att ta in värden på huset och fick en mall därefter.

Sen har exet räknat på flera olika sätt. Sen gick jag in i väggen, åkte in på akuten och blev sjukskriven så det blev liggandes på is.

Sen för ett par veckor sedan har hon försökt lura i mig att jag hade begärt att en jurist skulle kolla på pappren, vilket jag inte har några minnen av alls. Tidigare lät det som hon tyckte vi kunde komma överens utan att blanda in andra.

Endera sa hon det för att hon är dum eller väldigt slug. Sen har hon tydligen själv tagit kontakt med jurist och fått fram en mall. 

Tänkte att det var lugnt men så plötsligt börjar hon tycka att jag skulle ha betalat hennes del av det hon betalade när hon inte bodde i huset när jag letade lägenhet.

Var dock hennes eget beslut och hon hade inte sagt ett skit om det under hela tiden. 

Blir liksom aldrig klart och jag börjar fundera om hon försöker komma billigt undan genom att hålla på såhär. Blir ju klart mer inställd på att lusläsa allt ännu mer som hon håller på.

Hur fasen ska man göra? Hon verkar ju kapabel till vadsomhelst.

• Svar på tråden Exet ändrar sig om bodelning hela tiden
  • Anonym (.)

Kontakta jurist. Spontant så försöker hon blåsa dig. Se till att värdera med minst två oberoende mäklare. Du kan surfa in på www.skilsmässa.se där finns mycket information om bodelning.

• Anonym (...)

Du ska skaffa jurist, helt klart. Allt blir mycket enklare så och mer rätt.

• Fiona M

Skaffa en jurist.
    Hon verkar inte intresserad av att ni löser det tillsammans, så lämna det åt proffsen.

• Anonym (Rakt på sak)

Japp, det är dags för jurist. Börja med att ta dit två olika mäklare som gör en värdering av huset. Sedan får ni träffas hos juristen och diskutera om någon av er kan köpa ut den andra eller inte, ett rakt JA eller NEJ från exets sida alltså. Kan hon inte det så ska huset ut till försäljning direkt.

Svar på tråden Exet ändrar sig om bodelning hela tiden