• MrsHoppas

Ingen aptit, gravidsymtom?

Någon som är gravid/varit gravid som tappade aptiten? 

Jag har senaste tiden verkligen tappat aptiten helt. Och brukar annars vara väldigt hungrig vid alla mål haha. 
    Har även upplevt smärta och stickande känsla långt ner i magen, samt lite stickningar I brösten. 

Är på ÄL+10 och bim-3 idag men negativt graviditetstest. 

Tacksam för alla svar :) 

• Svar på tråden Ingen aptit, gravidsymtom?
  • Anonym (Hanna)

Absolut. Men jag är i vecka 8+0 idag. Vet inte om just det symtomet är vanligt så pass tidigt som ÄL+10.

Dessutom är ju gravidtetssymtom ett tecken på högt graviditetshormon. Så hade det varit ett symtom i ditt fall hade du fått ett positivt test. Med det sagt kan du ju fortfarande vara gravid, men att det är för tidigt att testa. Men att tappa aptiten är nog inte ett graviditetssymtom i ditt fall just nu.

• MrsHoppas
    Anonym (Hanna) skrev 2023-10-22 15:18:43 följande:

Absolut. Men jag är i vecka 8+0 idag. Vet inte om just det symtomet är vanligt så pass tidigt som ÄL+10.

Dessutom är ju gravidtetssymtom ett tecken på högt graviditetshormon. Så hade det varit ett symtom i ditt fall hade du fått ett positivt test. Med det sagt kan du ju fortfarande vara gravid, men att det är för tidigt att testa. Men att tappa aptiten är nog inte ett graviditetssymtom i ditt fall just nu.

Ja det låter ju rimligt! 
    Har dock sätt många andra här som har vissa symtom även innan dom plussar? Men kanske inte gäller aptiten :o 
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Jag tappade inte aptiten, men fick total avsmak för stekt mat, till viss del även för kokt mat. När det var som värst kunde jag knappt ens känna stekos utan att må illa. Sommarens många grillningar (lukt från olika håll) var en plåga. Jag som annars älskar grillat, både kött och vegetariskt, särskilt när jag är hungrig.

Stora delar av graviditeten levde jag på råkost, men försökte äta ägg, bröd mm. Åt mycket frukt och yoghurt, men lagad mat var svårare.

Det är vanligt att aptiten ändras på ett eller annat sätt. Graviditetsillamående förvärrar ofta, men jag hade aldrig mycket av det.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Kan tillägga att jag nästan inte hade några symtom alls i början av graviditeten. Jag var ovanligt trött, men det var det enda som avvek, och trött kan man ju vara av många olika skäl.

Jag visste alltså inte att jag var gravid. Hade oregelbunden mens efter p-piller och hade tidigare testat negativt. Jag gjorde ett nytt test när jag började må illa och fick ändrad aptit. Testet var positivt, men jag hade ingen aning om vilken vecka jag var i, bara att det var tidigt.

Ett VUL visade att jag var i vecka 8, samt att det var två embryon. Men jag hade alltså inga tydliga symtom före dess. 

Svar på tråden Ingen aptit, gravidsymtom?