• Anton88

Ska jag fortsätta med mitt företag eller inte?

Jag har insett att under mina 35 år att jag passar inte att gå till ett jobb 7-16 eller 8-17 och för monotona saker om det så rör sig om att torka någon efter toabesök eller stapla in matvaror sk fronta.

Under min 20-29 års tid har jag provat massvis med jobb och ibland kan jag sakna det där sista steget att få mig ett fast jobb eller gå upp i heltid. För mig att spara ihop 25 000 var som att spara ihop till att köpa ett hus kontant dvs en omöjlighet.

Nu idag driver jag ett eventbolag och Workshops där jag i vissa månader får ut 23 000 netto och ibland mer. Däremot är det som ni vet inget fast jobb där jag kan ha ut 25000 netto efter skatt i resten av mitt liv.

Min fråga är om jag skall fortsätta med min dröm trots på sikt lägre betalt? Många har sagt att det är bättre att jobba på det man brinner för pga ens välmående.

• Svar på tråden Ska jag fortsätta med mitt företag eller inte?
  • Mortiscia80

Jag funderar mer på hur du vill att resten av ditt liv ska se ut, alltså privat. En sådan osäker tillvaro som du har skulle iaf för mig aldrig funka att bilda familj med eller ens vara sambos.

Om du trivs med detta skulle du kunna skaffa dig ett fast deltidsjobb som åtminstone ger dig en viss stabil grund att stå på. Med tiden kanske ditt företag går att expandera till något mer beräkneligt, men i nuläget är det verkligen en chanstagning skulle jag säga.

• Anton88

Har inga barn eller fru och får detta som ett säsongsarbete som gör att jag ta ut lön i 6-7 månader och se till att som du skriver deltidsjobba någonstans.

Svar på tråden Ska jag fortsätta med mitt företag eller inte?