• Anonym (Näsan)

Om nån du känner träffar en person, vädrar du

dina åsikter om det då, eller känner du att det inte angår dig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-10-21 10:37
    Nu pratar jag om vuxna människor. Du kanske har problem med hur personen ser ut, personligheten, vanor. Kanske att du känner att personen är fel för den du känner.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om nån du känner träffar en person, vädrar du
  • Anonym (...)

Men KAN du sluta med alla trådar om exakt samma sak. 

Det finns OLIKA svar på frågan, när ska du inse det? 

Din syster sade åt dig, det passade inte dig. 
    Om jag är förälder till en 14-åring så kan jag ha åsikter om hen möter någon som röker, drogar och är 25. 

• Anonym (Beror på)

Det finns inget ja eller nej för det skiljer sig mellan så många slags situationer.

• Anonym (Näsan)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-10-21 10:45:23 följande:

Det finns inget ja eller nej för det skiljer sig mellan så många slags situationer.

Antingen så är man den som tycker att det angår en, eller inte.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Näsan) skrev 2023-10-21 10:47:12 följande:
    Antingen så är man den som tycker att det angår en, eller inte.
    Nej så är det inte.
  • Anonym (Näsan)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-10-21 10:53:01 följande:
    Nej så är det inte.
    Jo, det är det.
  • Anonym (Lisen)

Det angår mig inte om de träffar en bra person.

Om de träffar en dålig person angår det mig eftersom jag vill göra det jag kan för att skydda familj och vänner från att fara illa psykiskt, skadas eller dödas.

• Anonym (Syck)

Men du träffade ju inte ens denna kvinnan (!!!), du var kär i henne på avstånd. Allt din familj gjorde vara att försöka skydda dig från besvikelse då du inte själv verkade kunna tyda situationen.

Om man beklagar sig så får man räkna med att få svar som kanske inte alltid är i linje med var man hoppats på. 

• Anonym (Christin)

Draken måste bara den kändaste personen på hela FL.

• Anonym (Din familj!)

Nej det är inte vanligt att folk lägger sig i andras val om det gäller vuxna personer.
    Det är bara om personen håller på med droger, våld eller annat som är dåligt.
    T ex min kollega som hade en våldsam partner.

Det är i din familj och bekantskapskrets som det verkar vara vanligt att man gör så!
    Vi andra upplever inte att många runt oss gör så. Enstaka men absolut inte vanligt. 
    Du får sluta umgås med din konstiga släkt om du tycker att dom lägger sig i.

• Anonym (Beror på)
    Anonym (Näsan) skrev 2023-10-21 10:53:50 följande:
    Jo, det är det.
    Nej, det är det INTE. Jag talar om för dig hur JAG ser på saken och hur JAG agerar så SLUTA SVARA EMOT.
Svar på tråden Om nån du känner träffar en person, vädrar du