• Anonym (AnonymouS)

Tips, tankar och åsikter

Hej

Vet inte vilken kategori jag ska välja..
    jag och min partner är gifta sedan ett par år tillbaka, vi har även barn ihop. 

Ett år sedan fick min partner kontakt med vad hen beskev  ?gamla bekanta?. De började ses men ofta på kvällar och kunde vara iväg flera timmar. Jag har aldrig träffat de eller vet inte ens vad de heter. När jag dagen efter kunde fråga ?Vad gjorde ni igår? så fick jag korta svar. 
    Min partner blev mer intresserad av sitt utseende, låst med sin telefon och gömde sin telefon. Vi slutade också göra saker ihop, min partner hitta på aktiviter. Ibland när de ganla bekanta skulle ses så kunde jag fått det till mig av min partner men för att sedan på kvällen så var det helt plötsligt inställt. 
    utan mig.För några månader sedan verkade deras kontakt upphört och jag fick inget svar på varför. 

Vi spolar fram till för en vecka sedan, då jag kom hem från jobbet och såg min partner vara uppgiven. Jag fråga vad som hänt men fick inga tydliga svar. Det visa sig att min partner tidigare känt att vi inte har körlek i vår relation och hade då haft tankar på att gå isär. Detta var helt nytt för mig och jag blev paff. Min partner sa även att misstag kan ha gjort men var inte redo att prata om det nu. utan hen pratade runt det. Fick inga svar kring vad som menas med det osv. Jag har försökt prata om det men utan framgång, jag går sönder och det är svårt att hålla skenet uppe. 

någon som varit med om liknande?
    Vill gärna höra era råd och tankar. 

• Svar på tråden Tips, tankar och åsikter
  • Anonym (Plommon)

Då vi inte har nån konkret info att gå på mer än hennes diffusa vaga antaganden så får jag gissa... 

Det låter som att hon kan ha träffat nån gammal förälskelse eller ex .. eller ha träffat nån helt ny bekantskap men sagt till dig att dom är gamla kompisar.... dom inledde nån form av romans och kanske hamnade dom i säng.. hon började få tvivel om er relation då hon hade denna persons bekräftelse framför sig och ständigt matades med den.... Sen hände något.. relationen tog slut av nån anledning.. kanske denna andra faktiskt var gift och det finns risk att saker och ting kommer avslöjas ...och då hamnar vi i den stunden där hon nu är med känslostorm inom sig, panik och vaga antydningar om att hon kan ha gjort något  dumt.... 

Så om du känner att detta är något som skakar om dig får du nog kanske sätta dig ner med henne och berätta just det.  Hennes beteende och vaga antydanden får konsekvenser. Du känner att tilliten förändrats eller försvunnit , det händer saker med dig känslomässigt och att du måste agera utifrån det lilla du än vet. Vill hon inte berätta får du kanske ta ett eget beslut av vad detta orsakat för dig. Kanske ni behöver paus? Kan ni tillfälligt bo isär några veckor?  Vad som än krävs för att ni ska kunna komma vidare och du kan få svar. 

• Anonym (jaha)

Tja, kan hon inte prata så finns ju inte så mycket mer för dig att göra än att ta ett eget beslut. Du kan ju inte springa runt och dansa efter hennes pipa och hon vill inte ens kläcka ur sig vad hon menar med saker.

Någon har antytt en paus men det tycker jag är meningslöst för hon lär ju inte bli bättre på att kommunicera bara för att ni tar en paus och att släta över saker med en paus och sen bara sopa det under mattan som ingenting är ingen bra idë fär det du säger då är att du accepterar att hon gör som hon vill, vägrar prata med dig om det och sen låter man bara gå lite tid och så är det klart.

Visst ta en paus ni om ni vill, men ta INTE tillbaka henne villkorslöst efter det. Sanningen SKA fram om hon vill fortsätta ha en relation eller så får det vara.

Svar på tråden Tips, tankar och åsikter