• Kaowasaki

    Något avvikande utseende spermier

    Hej, jag och min fru anmälde oss till gynekologmottagningen där vi bor i somras då vi passerat ett år utan att ha blivit gravida. Vi fick genomgå tester på varsitt håll där jag som man fick lämna spermieprov vid två tillfällen.
    Ungefär samtidigt kom en kallelse (i november) att vi ska träffa läkare för att gå igenom provsvar m.m

    Men så ikväll halv 8 kommer en 1177 notis. Loggar snabbt in och där har en annan läkare skickat analys av mitt spermieprov enligt nedan:

    "Jag har nu fått svar på det spermaprov som du lämnat i samband med utredningen för ofrivillig barnlöshet. Dessa visar att spermierna ser något avvikande ut i sitt utseende, vilket skulle kunna ha påverkan på dess funktion"

    Först och främst chockad av det negativa beskedet såklart och sen att det bara dyker in helt randomi en inkorg på 1177.  "kontakta mig om du har frågor, helt utan kontaktuppgifter"
    Så här sitter jag nu, helt tom.
    Är det kört nu tro? nån annan som fått ett sådant här svar och lyckats bli gravida på ett eller annat vis? Vad tusan beror en sådan abnormaliteten på?

Svar på tråden Något avvikande utseende spermier