Anonym (Anonym) skrev 2023-10-20 08:09:08 följande:
Just nu kan jag inte fråga skolan, det är en konflikt där, så jag vet inte vad som gäller just på vår skola. Det är en friskola och jag har fullvårdnadsrätt för dottern. Jag skulle vilja veta vad finns det för policy på andra skolor. Vi har tillgång till föräldrars portal där man kan se frånvaro, schema och slutbetyg, men inga provbetyg visas där, utan bara slutbetyg/omdömen. Det är i Google Classroom som de jobbar och gör alla inlämningar. Jag misstänker att dottern mår väldigt dåligt psykiskt, men hon visar inget utåt, utan säger att allting är bra, men vi vill ha bättre förståelse hur det går i skolan och vad hon skriver om vi hade tillgång till hennes hemuppgifter. Så jag undrar vad som gäller gällande föräldrars tillgång just till Google Classroom.
Be dottern om hennes inloggningsuppgifter, eller att hon loggar in på din enhet om hon inte vill ge dig sitt lösenord.
Skolan kan inte invända mot att du tar del av hennes Classroom.
Men att använda Classroom som ett medel att kontrollera dottern avseende hennes psykiska mående låter inte riktigt vettigt. Då är det bättre att ni tar upp det till en ärlig diskussion istället. Men som en hjälp att hålla kol på uppgifter och inlämningar så kan det vara bra att vara inloggad som förälder.