• JacobK

    Naturläkemedel

    Hej,


    Jag planerar nu vår första graviditet men har varit lite nervös då jag haft många nära vänner som har kämpat med barnlöshet (berott på många olika anledningar). 


    En ide som jag har ruvat på är att kunna förse oss som försöker bli gravida med personligt anpassade naturläkemedel.


    Har funderat på att starta en online läkartjänst - tänk typ Kry eller doktornu där man kan ha en 10-15 min videokonsultation fast för naturläkemedel. Naturläkemedlet skulle sedan postas direkt hem.


    Jag har sammanfattat ett frågeformulär på ca. 10 frågor (tar nog inte ens 2min att gå igenom!), hade varit oerhört tacksam om någon/några vill klicka igenom det!

    https://forms.gle/k5J9P4WCwtmWsVTG8


    Spontana tankar och funderingar kring detta?

  • Svar på tråden Naturläkemedel
  • Anonym (Skeptisk)

    Spontan tanke: glöm det! Det fattar du väl själv att du inte kan sälja naturläkemedel hur som helst?? Särskilt inte till gravida! Fruktansvärt oansvarigt verkligen. Dessutom betvivlar jag att du är något annat än en glad amatör - med andra ord farligt rent ut sagt.

    Det finns huuuur många tillstånd som helst som du måste ha för att förverkliga tanken och jag tror verkligen inte att du får det att gå igenom. Åtminstone kan man hoppas det.

  • Anonym (Skeptisk)

    Gravida och folk som vill bli gravida, så klart.

  • JacobK

    Tack för svaret!


    Jag har pratat med en hel del TCM (Traditional Chinese Medicine) läkare och just fertilitet är en av de vanligaste orsakerna folk söker sig till dem. 


    Gällande tillstånd så är det två större regelverk som kommer in: Ett som reglerar kravbild på utövaren (finns i de flesta västerländska länderna sedan mitten på 00-talet. Regelverket gällande örterna faller in under livsmedelslagstiftningen, alltså samma lagstiftning som reglerar t.ex. omega3 och proteinpulver.

    Jag skulle självklart inte sälja naturläkemedel själv utan jag vill just bygga en platform/marknadsplats där man lätt kan träffa en TCM läkare över ett videosamtal och få en diagnos med tillhörande behandling (kan även vara akupunktur) eller som sagt naturläkemedel (örter etc.) hemskickat!

  • felicityporter

    Men varför vill du profitera på andra kvinnors änslighet och/eller olycka? För det finnd ju inga som helst belägg för att några örter eller s.k. naturläkemedel skulle hjälpa kvinnor som är ofrivilligt barnlösa?

Svar på tråden Naturläkemedel