• Some0ne

Har jag begått mitt livs största misstag?

Jag har varit tillsammans med min sambo i två år och vi har levt ihop i åtta månader. Anledningen till att vi flyttade ihop var att jag blev gravid och jag flyttade tio mil och bytte jobb för att vi skulle kunna få vardagen att funka. Till saken hör är att jag aldrig egentligen velat ha barn men min sambo ville gärna och det kändes bra så jag bestämde mig för att satsa. Men nu sitter jag här, vi har köpt hus och vår dotter är snart tre månader och min sambo är helt onitresserad av mig och vårt förhållande. Han har aldrig sagt att han älskar mig, han vill absolut inte gifta sig med mig och han är inte ett dugg intreserad av att vara intim sedan vi flyttade ihop. Jag har hela tiden försökt att komma på förklaringar och ursäkter till hans agerande för jag är så förbannat kär i honom men jag får mer och mer känslan av att jag har lurat mig själv. Har jag sattsat allt på ingenting? Har jag begått mitt livs största misstag?

• Svar på tråden Har jag begått mitt livs största misstag?
  • Anonym (d)

Att stanna med honom vore, ja. Men det finns mycket annat kvar i livet som inte är honom.

• Anonym (SA)

Pröva att prata med honom. Han kanske har svårt att hantera situationen och de stora förändringarna. Om det inte blir bättre i längden och ni inte kan lösa det kanske du behöver lämna men det verkar tidigt att kasta in handduken nu, då det kan finnas möjligheter att jobba på ett förhållande.

• Hjortsö79

Jag förstår inte helt; han ville så gärna ha barn med dig och han har köpt hus med dig, skaffat barn och på så sätt satsat han också. Men han har aldrig sagt att han älskar dig? Eller varit intresserad av intim närvaro? Lite måste ni ha fått till det eftersom du ju ändå blev gravid ;) Vad fick dig att bli så pass trygg i förhållandet att du gick med på att flytta, skaffa nytt jobb, barn och hus för denne mannens skull? Något måste han väl ha gjort rätt?

• Anonym (move on)

Du har gjort ett misstag. Så är det. Särskilt om du intalade dig själv att saker kändes bra trots att han aldrig har sagt att han älskar dig. 

Men det är inte försent att rätta till ditt misstag och gå vidare i livet. 

Svar på tråden Har jag begått mitt livs största misstag?